Piața auto: creștere în aprilie, față de anul trecut, dar scădere față de martie, în așteptarea livrărilor din Programul Rabla. Skoda Octavia a depășit Spring și Jogger

Piața auto: creștere în aprilie, față de anul trecut, dar scădere față de martie, în așteptarea livrărilor din Programul Rabla. Skoda Octavia a depășit Spring și Jogger
scris 3 mai 2023

Piața auto din România a înregistrat o nouă creștere în luna aprilie, pe fondul reluării Programului Rabla, însă volumul înregistrat a fost cel mai slab din acest an, tocmai din cauza întârzierii acestui program de subvenționare.

După trei luni în care s-au înmatriculat aproximativ 12.000 de autoturisme noi, lunar, aprilie a adus un volum mai scăzut de înmatriculări, din cauza întârzierii Programului Rabla. Acesta a pornit pe 24 martie, iar mașinile cumpărate și livrate prin acest program vor începe să fie evidențiate preponderent din mai, când sunt așteptate creșteri importante.

Urmărește-ne și pe Google News
Pas important pentru metroul bucureștean: a fost semnat cu turcii contractul pentru construcția liniei spre Aeroportul Otopeni. Când va fi gata CITEȘTE ȘI Pas important pentru metroul bucureștean: a fost semnat cu turcii contractul pentru construcția liniei spre Aeroportul Otopeni. Când va fi gata

Chiar și așa, cele 9.865 de autoturisme, respectiv, 1.097 LCV-uri, au reprezentat creșteri de peste 16% față de nivelurile din aprilie 2022, susținute în special de majorarea capacităților de producție și, implicit, a livrărilor făcute de constructorii auto.

Cea mai vândută marcă a fost, ca de obicei, Dacia, însă volumul atins de compania românească s-a diminuat față de cel din lunile anterioare, sub influența întârzierii Rabla, la 2.913 unități, față de peste 4.000 în fiecare din cele trei luni ale primului trimestru. Pe locul al doilea a urcat Skoda (795 unități), în timp ce Renault a pierdut din avântul primelor trei luni, căzând pe locul patru în rândul importatorilor (690 unități). Hyundai și VW, cu peste 700 de vehicule înmatriculate, s-au situat pe locurile 3 și 4, cu volume apropiate de cele din lunile anterioare. Următoarele locuri au fost ocupate de Toyota, Ford și BMW.

În clasamentul celor mai vândute modele din aprilie s-a petrecut o schimbare importantă, având aceeași cauză probabilă: Skoda Octavia a depășit Dacia Spring și Jogger, ai căror clienți sunt încă în așteptarea mașinilor cumpărate cu tichete Rabla. Mai exact, pe primele trei locuri ale topului vânzărilor au fost Logan (1024 unități, în scădere față de lunile anterioare), urmat de Duster și Sandero (cu vânzări la jumătate față de trimestrul 1). După Octavia (334 unități), Spring și Jogger au avut puțin peste 300 de unități fiecare, mult sub nivelurile din ianuarie – martie.

Dacia sparge barierele pe piața din Franța, cu o nouă creștere-record. Spring, cea mai vândută electrică în 2023 CITEȘTE ȘI Dacia sparge barierele pe piața din Franța, cu o nouă creștere-record. Spring, cea mai vândută electrică în 2023

După patru luni, piața auto din România are 46.831 autoturisme noi înmatriculate, cu 25% mai multe decât în 2022. Liderul Dacia a ajuns la un volum de 16.476 de autoturisme, în creștere cu 71% față de perioada similară din 2022, subliniind astfel ieșirea din criza de semiconductori a uzinei din Mioveni.

Chiar dacă în aprilie a pierdut teren, Renault rămâne marca de import cea mai vândută în acest an, cu 3.865, cu livrări foarte mari în primele două luni ale anului și o creștere pe intervalul ianuarie – aprilie de 73,2%. Hyundai, în schimb, deși e pe locul trei, are o scădere de 2,5% pe cele patru luni, cu 3.201 unități înmatriculate. Skoda (3013), Toyota (2839), VW (2705), Ford (2246, scădere de 14,8%) sunt următoarele mărci, în ordinea înmatriculărilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari romania
masini electrice