Ford a reușit să obțină un rezultat net de 1,8 miliarde dolari, o veritabilă performanță după pierderea de 3,1 miliarde dolari din 2022, ca urmare a creșterii veniturilor trimestriale cu 20%, la 41,5 miliarde dolari. Valoarea EBIT ajustat a fost cu 45% mai mare decât în urmă cu un an, ajungând la 3,4 miliarde dolari, după cum a anunțat compania. Pierderea din 2022 a fost accelerată în primul rând de acțiunile deținute la Rivian.
Pentru prima dată de la separarea activităților, Ford a raportat rezultatele pe divizii de activitate, cu un EBIT triplu, 1,4 miliarde dolari, pentru Ford Pro, respectiv 2,6 miliarde dolari pentru Ford Blue, divizia de vehicule cu combustie, ambele având o marjă operațională de peste 10%.
Pentru finalul acestui an, șefii Ford mențin ca țintă un EBIT ajustat de 9 – 11 miliarde dolari, cu un flux de numerar liber de aproximativ 6 miliarde dolari. Jim Farley, CEO Ford, spune că primul trimestru a produs rezultate operaționale solide.
„Dăm viață Ford+ (n.r. strategia de dezvolatare a companiei) prin concentrarea asupra a ceea ce clienții au nevoie și prețuiesc cel mai mult”, a declarat Farley. „Ford Pro este lider în ceea ce privește creșterea profitabilă, marile noastre investiții în vehiculele emblematice Ford Blue și derivate sunt câștigătoare cu clienții, iar abordarea diferită a Ford Model e față de vehiculele electrice reduce semnificativ costurile primelor noastre produse de mare volum, în timp ce dezvoltă rapid de la zero vehiculele de generație viitoare.”
Rezultatele financiare vine pe fondul creșterii vânzărilor Ford, în intervalul ianuarie – martie, cu 9 procente, la un volum de un milion de vehicule.
Compania americană precizează că a înregistrat o creștere a rentabilității în primul trimestru printr-un mix favorabil de produse, prețuri nete mai mari, pe un volum în creștere și o bază geografică mai mare.
Ford Model e a raportat în schimb o scădere a vânzărilor cu 32% (12.000 unități), situație care a generat un declin al veniturilor cu 27%, la 700 milioane dolari și o pierdere de 722 milioane de dolari, dublă față de cea din 2022. Pentru moment, Ford nu vinde decât un singur autoturisme electric, precum și pickup-ul F-150 Lightning, însă pregătește lansarea în producție a primului model fabricat în Europa, Explorer, care ar trebui să ajungă la un volum de 600.000 de unități anual, până la sfârșitul acestui an și până la 2 milioane de unități până în 2026.
Ford estimează un EBIT de 7 miliarde de dolari pentru Ford Blue, circa 6 miliarde pentru Ford Pro, care include și uzina din Craiova, controlată prin intermediul Ford Otosan, și pierderi de circa 3 miliarde dolari pentru divizia de electrice, Model e.