Zvonurile care au apărut în ultima perioadă în presa germană s-au confirmat odată cu anunțul oficial al șefilor VW Group, care au realiniat strategia mărcii VW. Decizia majoră este legată de profilul de producție al uzinei principale a mărcii, din Wolfsburg.
Volkswagen Group va investi aproximativ 460 de milioane de euro pentru a transforma uzina din Wolfsburg într-o uzină de producție de mașini electrice, în acest moment fiind închis complet proiectul unei noi fabrici, ce ar fi trebuit să fie construită lângă cea veche.
Aceasta din urmă va începe producția lui ID.3, mai întâi pe baza kiturilor, din 2023, pentru ca din 2024 să înceapă producția completă a acestui model, care astăzi este fabricat în Zwickau. Un al doilea model electric „din segmentul SUV-urilor compacte de mare volum” va fi produs în Wolfsburg „în viitor”.
De asemenea, compania anunță că proiectul Trinity și viitoarea platformă SSP „rămân ferm ancorate în Wolfsburg”. Până în 2033, fabrica din Saxonia Inferioară va produce doar mașini electrice, mai anunță compania germană.
Un al doilea anunț al VW a fost cel legat de platforma MEB, care va fi actualizată și va fi denumită MEB+. Matricea va permite astfel îmbunătățirea caracteristicilor automobilelor electrice produse,
Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen și responsabil cu mărcile de volum din grupul VW, a anunțat în cadrul unei întâlniri cu angajații că scopul modificărilor de strategie este creșterea competitivității uzinei. „Volkswagen reprezintă mobilitatea electrică pentru toată lumea. Și Wolfsburg va face parte din această poveste de succes. Numai aici, în fabrica principală, investim aproximativ 460 de milioane de euro până la începutul anului 2025, pregătindu-o pentru MEB. Lansarea ID.3 este un prim pas important spre electrificarea uzinei noastre principale. În același timp, lucrăm intens cu consiliul de întreprindere pentru a aduce la Wolfsburg un alt model electric bazat pe MEB+ , unul de mare volum în segmentul SUV-urilor în plină expansiune. Prin aceste decizii și investiții puternice, dorim să consolidăm și mai mult competitivitatea fabricii și să oferim forței de muncă perspective concrete pe termen lung”.
CITEȘTE ȘI A început divizarea Automobile Dacia: acționarii vor primi acțiuni la Renault Mecanique Roumanie în schimbul activelor cedateȘeful VW a dat de înțeles că SUV-ul electric de la Woflsburg va fi o versiune electrică a lui Tiguan. „Acesta (n.r. segmentul compact) este cel mai mare segment de vehicule din lume, în cadrul căruia popularul nostru Tiguan este acasă. Noul model este o completare excelentă la bestsellerurile noastre ID.4 și ID.5. În acest fel, dorim să ne extindem în continuare poziția pe piață și să oferim clienților vehiculele de înaltă calitate cu care sunt obișnuiți”.
Platforma MEB+ va permite utilizarea de baterii mari, cu autonomii de până la 700 de kilometri, și va permite încărcarea rapidă la stații de până la 200 kW, cu ajutorul celulelor de nouă generație, care folosesc noi tipuri de celule. Vor fi lansate 10 noi modele electrice bazate pe această nouă platformă, până în 2026, inclusiv un model entry, cel mai probabil ID.2, cu un preț ce va porni de la aproximativ 25.000 de euro.
„MEB are încă mult potențial. Scopul nostru este să ducem platforma la următorul nivel. În acest scop, investim substanțial în modernizarea acesteia. Cu MEB+, vom fi poziționați excelent pentru următorii câțiva ani”, a mai spus Schafer.