Automobilul electric Dacia Spring, primul din istoria mărcii, dar și primul construit în China, a intrat în prima sa procedură de rechemare în service, din cauza unei defecțiuni a centurii de siguranță din spate. Sunt afectate mii de automobile, însă numărul nu este comunicat oficial.
Toate automobilele Dacia Spring fabricate pe parcursul anului 2022, între lunile aprilie și octombrie trebuie să revină în service-urile mărcii pentru a intra într-o procedură de verificare și înlocuire a centurilor de siguranță amplasate pe bancheta din spate.
Rechemarea a fost inițiată ca urmare a unei sesizări din Portugalia, după cum reiese din baza de date a Uniunii Europene referitoare la produse de consum cu defecte, și se referă la faptul că „retractorul centurii poate funcționa defectuos”. Ca urmare a acestei posibile erori de fabricație, centura poate avea un efect redus al protejării pasagerului, prezentând astfel „un risc de rănire în cazul unui accident”.
Concret, mașinile Dacia Spring care au acest sistem de centuri a început să fie produs în uzina din Shiyan în 26 aprilie, iar procedura de remediere în fabrica din China a fost realizată abia în 4 octombrie, însă reprezentanții Dacia au declarat pentru Profit.ro că nu toate unitățile produse în acest interval au fost afectate de această posibilă defecțiune. Mai exact, pe cea mai mare piață a modelului Spring, Franța, numărul de mașini rechemate depășește 1000, însă în România vor merge în service doar 119 automobile Spring care au fost identificate în cadrul campaniei. „Este o defecțiune minoră” au precizat cei de la Dacia România, care au mai explicat că este o posibilă defecțiune la un lot de componente, acesta fiind motivul pentru care nu au fost afectate toate mașinile produse în intervalul respectiv. Țările în care a fost vândut acest model și care mai figurează pe alerta UE, pe lângă Franța și România, sunt Olanda și Polonia.
Pentru Dacia Spring este prima rechemare din istoria modelului, însă acesta are avantajul de a fi fost verificat în viața reală și sub forma lui Renault Kwid și, respectiv, a versiunii electrice K-ZE, care a fost produsă anterior în fabrica din China. De asemenea, versiunile vândute în China de marca Dongfeng, cea care produce pentru Dacia mașinile Spring, au fost și ele confirmate din punct de vedere tehnic în anii de când este produsă mașina.
Până la sfârșitul lunii octombrie, Dacia Spring s-a vândut doar în Europa, într-un volum total de peste 33.000 de unități.