Marca Renault a înregistrat al patrulea an de scădere, conform datelor transmise de companie privind vânzările în 2022, pe fondul crizei de semiconductori și al procesului de transformare a mărcii în cadrul Renaulution.
Renault a vândut 1,46 milioane de autovehicule în 2022, în scădere cu 9,4% față de anul trecut, când vindea 1,56 milioane de vehicule. Dintre acestea, 1,08 milioane au fost autoturisme (-8,3%), iar 326.810 au fost vehicule comerciale ușoare (-12,7%).
Marca franceză a vândut cea mai mare parte a autovehiculelor sale pe piața din Europa (832.605 unități), restul de 634.124 fiind vândute pe celelalte continente, pe care marca a înregistrat creșteri (America Latină, +8%, Turcia, +23%, și Maroc, +11%. Divizia din Coreea de Sud, Renault Korea Motors, a vândut 51.083 de autoturisme, în scădere cu 11,1%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cea mai mare piață a Renault a fost Franța, unde a vândut 335.971 de autovehicule, urmată de Brazilia, cu 126.689 autovehicule și Germania, cu 100.338 autovehicule.
„Echipa a îndeplinit prioritățile noastre cheie în 2022: piața electrificată în creștere, segmentul C, piața de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect așteptărilor clienților și ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piața electrificată. În 2023, creșterea Renault va fi asigurată de gama noastră unică E-Tech de pe piață, un an întreg de vânzări de Megane E-Tech electric și New Austral E-Tech, precum și 4 lansări importante cu vehicule de înaltă calitate, dintre care suntem mândri”, a declarat Fabrice Cambolive, noul COO al mărcii Renault.
Renault a reușit să obțină o creștere importantă pe segmentul de vehicule electrice, unde pe lângă modelele existente, lansarea lui Megane E-Tech Electric a contribuit la poziționarea mărcii pe locul 3 în Europa, cu 228.000 de vehicule vândute (+12%). Vânzările de mașini electrificate au urcat la 39% din totalul vânzărilor mărcii, cu 9 puncte peste procentul din 2021. Megane E-Tech a vândut 33.000 de unități vândute. Mașinile cu motorizări hibrid ale Renault au înregistrat un volum de 117000 unități, cu 64% mai multe față de anul anterior.
Renault Group urmează să anunțe rezultatele și pentru marca Dacia și pentru întreg grupul.