Vânzări Renault: al patrulea an de scădere, dar creștere pe segmentul de vehicule electrificate

Vânzări Renault: al patrulea an de scădere, dar creștere pe segmentul de vehicule electrificate
scris 17 ian 2023

Marca Renault a înregistrat al patrulea an de scădere, conform datelor transmise de companie privind vânzările în 2022, pe fondul crizei de semiconductori și al procesului de transformare a mărcii în cadrul Renaulution.

Renault a vândut 1,46 milioane de autovehicule în 2022, în scădere cu 9,4% față de anul trecut, când vindea 1,56 milioane de vehicule. Dintre acestea, 1,08 milioane au fost autoturisme (-8,3%), iar 326.810 au fost vehicule comerciale ușoare (-12,7%).

Urmărește-ne și pe Google News

Marca franceză a vândut cea mai mare parte a autovehiculelor sale pe piața din Europa (832.605 unități), restul de 634.124 fiind vândute pe celelalte continente, pe care marca a înregistrat creșteri (America Latină, +8%, Turcia, +23%, și Maroc, +11%. Divizia din Coreea de Sud, Renault Korea Motors, a vândut 51.083 de autoturisme, în scădere cu 11,1%.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Cea mai mare piață a Renault a fost Franța, unde a vândut 335.971 de autovehicule, urmată de Brazilia, cu 126.689 autovehicule și Germania, cu 100.338 autovehicule.

Aramco va intra în asociere cu Renault și Geely și va deține 20% din producția de motoare a Dacia, precum și din centrele de cercetare din România CITEȘTE ȘI Aramco va intra în asociere cu Renault și Geely și va deține 20% din producția de motoare a Dacia, precum și din centrele de cercetare din România

„Echipa a îndeplinit prioritățile noastre cheie în 2022: piața electrificată în creștere, segmentul C, piața de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect așteptărilor clienților și ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piața electrificată. În 2023, creșterea Renault va fi asigurată de gama noastră unică E-Tech de pe piață, un an întreg de vânzări de Megane E-Tech electric și New Austral E-Tech, precum și 4 lansări importante cu vehicule de înaltă calitate, dintre care suntem mândri”, a declarat Fabrice Cambolive, noul COO al mărcii Renault.

Renault a reușit să obțină o creștere importantă pe segmentul de vehicule electrice, unde pe lângă modelele existente, lansarea lui Megane E-Tech Electric a contribuit la poziționarea mărcii pe locul 3 în Europa, cu 228.000 de vehicule vândute (+12%). Vânzările de mașini electrificate au urcat la 39% din totalul vânzărilor mărcii, cu 9 puncte peste procentul din 2021. Megane E-Tech a vândut 33.000 de unități vândute. Mașinile cu motorizări hibrid ale Renault au înregistrat un volum de 117000 unități, cu 64% mai multe față de anul anterior.

Renault Group urmează să anunțe rezultatele și pentru marca Dacia și pentru întreg grupul.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari renault
rezultate renault
fabrice cambolive