Chiar dacă par nesemnificative, vânzările modelului Spring au făcut din Dacia una dintre mărcile din topul pieței, după ponderea pe care au mașinile electrice, una care depășește media înregistrată în Germania de toate mărcile auto, fiind cel puțin dublă față de cea a unor mărci cu renume.
Vânzările Dacia Spring în Germania au ajuns la 14.369 de unități în anul 2022, potrivit datelor oficiale finale, analizate de Profit.ro, ceea ce înseamnă că ponderea mașinilor electrice în totalul vânzărilor mărcii (60.390 unități) a urcat la 23,8%, de la 10,8% cât erau în urmă cu un an. Această cotă este cu peste 6 puncte procentuale peste cota pe care o au mașinile electrice pe întreaga piață de autoturisme din Germania, cea mai mare piață auto din Europa și în același timp cea mai mare piață de electrice de pe continent.
În total, anul trecut au fost înmatriculate 470.559 de autoturisme electrice în această țară, ceea ce reprezintă 17,7% din totalul de 2,6 milioane de autoturisme noi.
În aceste condiții, Dacia reușește să depășească nume grele ale industriei auto, inclusiv mărci germane premium, care și-au lansat mai multe modele electrice cu care și-au propus să cucerească piața în următorii ani. Audi, de exemplu, a vândut anul trecut doar 13,3% autoturisme electrice, din totalul vânzărilor, iar BMW și mai puțin, 11,2%. Volumele de electrice ale celor două sunt aproximativ duble față de cele ale Dacia, însă vorbim despre mărci cu poziții complet diferite în piață.
Și la niveluri comparabile de tehnologie și popularitate situația este asemănătoare. Citroen, o marcă cu care Dacia a început să rivalizeze pe piețele europene, a vândut doar 36.687 de autoturisme în Germania, în 2022, din care doar 12,8% au fost electrice. Skoda a vândut în schimb un volum foarte mare, 143.928 de unități, însă mașinile electrice au reprezentat numai 8,5%, adică 12.194 de unități, mai puține cu circa 2000 decât numărul de Spring vândute pe aceeași piață. Diferența între cele două este dată de prețul la care este vândut unicul model din gamă: 22.000 euro, la Dacia, peste 40.000 de euro la Skoda.
În ceea ce privește analizele privind vânzările totale de automobile cu propulsie alternativă, aici Dacia are deja o cotă foarte bună, aproape 48%, datorită motorizărilor GPL, considerate ca având emisii reduse. Practic, din cele peste 60.000 de autoturisme noi înmatriculate de Dacia în Germania, aproape jumătate (28.916) au fost cu emisii zero sau reduse. Ponderea pe care acestea o au în vânzările Dacia este apropitată de cea a întregii piețe: 49,6%, însă procentul este susținut în special de motorizările hibrid (fără încărcare la priză).