Dacia a vândut la nivel global peste 170.000 de autovehicule, cu o creștere care a condus la atingerea unei cote de piață fără precedent pentru marca românească, pe piața din Europa.
Modelele Dacia au fost vândute în intervalul ianuarie – martie în 171.789 de unități, o valoare mai mare cu 34,3% față de cea înregistrată în anul anterior.
Cel mai vândut model al mărcii a fost, în primele trei luni ale anului, Sandero, cu 68.318 exemplare, în creștere cu 26,1%. Pe locul al doilea s-a situat Duster, cu 57.660 de unități vândute și o creștere de 23,9% față de primul trimestru din 2022. Pe locul al treilea s-a situat Jogger, cu 23.330 de unități, iar pe patru, Spring, cu 14.494 exemplare vândute.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe piața din România, Dacia a vândut 13.651 de vehicule, după o creștere foarte mare, de 81%, față de perioada similară a anului trecut. Cota de piață a mărcii a crescut la 33,1%, cu aproape 10 puncte procentuale peste mivelul din 2022. Dacia Spring are o cotă de 48,5% pe segmentul de electrice.
Cea mai mare piață a mărcii rămâne Franța, unde au fost vândute în primul trimestru 38.938 vehicule, în creștere cu 32,6% față de perioada similară a anului 2022, cu un avans al cotei de piață de 1,2 puncte procentuale, la 7,6%, toate reprezentând noi recorduri pe această piață.
Și în Italia, Dacia a înregistrat performanțe notabile, fiind prima dată când urcă pe primul loc în vânzări, pe segmentul de retail. Volumul vândut pe această piață a fost de 25.142 vehicule, cu 29,7% mai multe.
În Germania, Dacia a înregistrat un volum vândut de 16.399 unități, în creștere cu 30,4% față de perioada similară a anului 2022. De asemenea, în Spania, Dacia a vândut 11.650 de unități, în creștere cu 140,1%. Cota de piață a mărcii se ridică la 4,3%, în creștere cu 1,7 puncte procentuale.
Adevărat motor al mobilității electrice accesibile, Spring a înregistrat aproape 110.000 comenzi de la lansare. Noua motorizare ELECTRIC 65, asociată cu un nou reductor specific, asigură accelerații și reprize mai energice, pe o plajă de utilizare extinsă, oferind astfel mai multă polivalență și mai multă plăcere la volan.
CITEȘTE ȘI Renault a încheiat cu creștere primul trimestru, după scăderi repetate în 2022„Dacia își continuă povestea de succes, înregistrând creșteri ale vânzărilor de peste 30% pe piețele noastre strategice. Introducerea noii identități de marcă pe toate modelele și în rețeaua noastră comercială, extinderea ofertei electrificate și apariția versiunii Extreme ne permit să continuăm această evoluție dinamică”, a declarat Xavier Martinet, Director de Marketing, Vânzări & Operațiuni Dacia.
Vânzări Dacia pe modele
DACIA Sandero 68.318
DACIA Duster 57.660
DACIA Jogger 23.330
DACIA Spring 14.494
DACIA Logan 6.862
Altele 1.125
Total 171.789