Brandul sport Porsche, desprins din grupul Volkswagen anul trecut, printr-o listare pe bursa din Frankfurt, și-a continuat majorarea puternică a vânzărilor și în primele trei luni ale acestui an, după ce 2022 adusese noi recorduri pentru companie.
Porsche a vândut 80.767 de autoturisme în intervalul ianuarie – martie, depășind pentru prima dată în istorie pragul de 80.000 de unități într-un singur trimestru și marcând astfel un nou record pentru companie. Creșterea față de 2022 a fost de 18%, corespunzător unui volumn suplimentar de 12.000 de autoturisme de lux.

Cea mai mare piață de export a mărcii, China, a adus și cel mai mare avans, aproximativ 5.000 de vehicule în plus, ceea ce corespunde unei creșteri de 21%. Procentual, America de Nord a fost pe primul loc, cu 31 de procente creștere, cu 4.500 de vehicule în plus și un total care s-a apropiat de cel din China, 19.651 unități.
Europa rămâne prinicipala piață a Porsche, în primul rând datorită Germaniei, care a crescut cu 19% și a înregistrat 8.247 de vehicule vândute. În total, în Europa, Porsche a raportat 26.700 de vehicule vândute, cu 16% mai multe decât în urmă cu un an.
Restul piețelor lumii au contribuit și ele semnificativ cu un volum de 13.084 unități vândute și o creștere de 5 procente.
„Suntem mulțumiți de acest rezultat extraordinar. Arată cererea puternică pentru produsele noastre și puterea mărcii noastre.” a declarat Detlev von Platen, membru al Comitetului executiv pentru vânzări și marketing al Porsche AG. „Este deosebit de plăcut că am reușit să înregistrăm creșteri în fiecare regiune de vânzări – în ciuda situației economice încă volatile și a disponibilității limitate a pieselor.”
Cele mai vândute modele Porsche
SUV-ul Macan a depășit Cayenne, care așteaptă un face-lift în acest an, însă diferența a fost extrem de mică între cele două. Macan a vândut 23.880 de exemplare iar Cayenne, 23.387 de exemplare. În același timp, celebrul 911 s-a vândut în 11.063 de exemple în întreaga lume, cu aproape 20% mai multe decât în 2022.
De asemenea, limuzina Panamera a vândut 8.479 de unități. Singurul model care a scăzut în acest an a fost electricul Taycan (-3%), un declin pus pe seama problemelor de aprovizionare cu componente specifice.

„Accentul nostru este pus pe creșterea orientată spre valoare. Ne urmărim obiectivul de a produce întotdeauna cu un vehicul mai puțin decât cere piața”, spune Detlev von Platen, care dezvăluie astfel strategia de menținere a imaginii și prețurilor Porsche.
„Începutul bun ne face încrezători pentru restul anului. În același timp, rămânem vigilenți și flexibili într-un mediu care rămâne provocator”.