Brandul sport Porsche, desprins din grupul Volkswagen anul trecut, printr-o listare pe bursa din Frankfurt, și-a continuat majorarea puternică a vânzărilor și în primele trei luni ale acestui an, după ce 2022 adusese noi recorduri pentru companie.
Porsche a vândut 80.767 de autoturisme în intervalul ianuarie – martie, depășind pentru prima dată în istorie pragul de 80.000 de unități într-un singur trimestru și marcând astfel un nou record pentru companie. Creșterea față de 2022 a fost de 18%, corespunzător unui volumn suplimentar de 12.000 de autoturisme de lux.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cea mai mare piață de export a mărcii, China, a adus și cel mai mare avans, aproximativ 5.000 de vehicule în plus, ceea ce corespunde unei creșteri de 21%. Procentual, America de Nord a fost pe primul loc, cu 31 de procente creștere, cu 4.500 de vehicule în plus și un total care s-a apropiat de cel din China, 19.651 unități.
Europa rămâne prinicipala piață a Porsche, în primul rând datorită Germaniei, care a crescut cu 19% și a înregistrat 8.247 de vehicule vândute. În total, în Europa, Porsche a raportat 26.700 de vehicule vândute, cu 16% mai multe decât în urmă cu un an.
Restul piețelor lumii au contribuit și ele semnificativ cu un volum de 13.084 unități vândute și o creștere de 5 procente.
„Suntem mulțumiți de acest rezultat extraordinar. Arată cererea puternică pentru produsele noastre și puterea mărcii noastre.” a declarat Detlev von Platen, membru al Comitetului executiv pentru vânzări și marketing al Porsche AG. „Este deosebit de plăcut că am reușit să înregistrăm creșteri în fiecare regiune de vânzări – în ciuda situației economice încă volatile și a disponibilității limitate a pieselor.”
Cele mai vândute modele Porsche
SUV-ul Macan a depășit Cayenne, care așteaptă un face-lift în acest an, însă diferența a fost extrem de mică între cele două. Macan a vândut 23.880 de exemplare iar Cayenne, 23.387 de exemplare. În același timp, celebrul 911 s-a vândut în 11.063 de exemple în întreaga lume, cu aproape 20% mai multe decât în 2022.
De asemenea, limuzina Panamera a vândut 8.479 de unități. Singurul model care a scăzut în acest an a fost electricul Taycan (-3%), un declin pus pe seama problemelor de aprovizionare cu componente specifice.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ford Otosan numește un președinte turc la uzina din Craiova„Accentul nostru este pus pe creșterea orientată spre valoare. Ne urmărim obiectivul de a produce întotdeauna cu un vehicul mai puțin decât cere piața”, spune Detlev von Platen, care dezvăluie astfel strategia de menținere a imaginii și prețurilor Porsche.
„Începutul bun ne face încrezători pentru restul anului. În același timp, rămânem vigilenți și flexibili într-un mediu care rămâne provocator”.