Fabrica de autoturisme din Mioveni a reușit să-și crească ritmul la o capacitate maximă în luna iunie, ceea ce înseamnă că a fost depășită criza de semiconductori. Și la Ford, producția a crescut față de lunile anterioare, când au fost înregistrate mai multe săptămâni de pauză.
Volumul de autoturisme produs în luna iunie în România a fost de 45.005 autoturisme, fiind înregistrată o creștere consistentă față de anul trecut și, de asemenea, față de luna anterioară. Cele două uzine se apropie din nou de pragul de 50.000 de autovehicule, atins în 2020, în lunile septembrie și octombrie.
Dacia a pornit în forță producția la Mioveni, cu un total de 33.095 autoturisme fabricate, marea majoritate fiind Duster, care a început deja să fie asamblat în versiunea face-lift. Față de luna trecută, creșterea la Dacia este de 13%, dar față de anul trecut avem un avans de aproape 50% la Mioveni. De altfel, acest lucru începe să se vadă pe mai multe piețe europene, unde înmatriculările mărcii românești au început și ele să crească.
La Craiova, cu 11.910 unități, volumul de mașini asamblate a crescut cu 80% față de luna anterioară, când erau înregistrate opriri ale producției și s-a apropiat de nivelul de anul trecut (-8%), când erau produse aproape 13.000 de automobile, potrivit ACAROM.
În total, în primele șase luni ale anului, România a produs 236.663 automobile, o creștere de 26% față de nivelul înregistrat anul trecut, în pandemie (187.588 automobile).
Dacia a reușit să producă, în intervalul ianuarie – iunie, 145.515 autoturisme, cu 30% mai multe decât anul trecut, iar Ford a crescut cu 20%, la 91.148 autoturisme produse.
CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențialRomânia a înregistrat un record al producției de autovehicule în 2019, cu peste 490.000 de unități produse, un volum care ar putea fi depășit în 2021 doar dacă este depășită complet criza de semiconductori la nivel global.