Chiar dacă la ultima întâlnire cu sindicatele șeful Ford Europe, Martin Sander, nu a adus nicio noutate privind posibili cumpărători ai uzinei din Saarlouis, reprezentanții companiei au spus că se află în negocieri avansate cu un posibil investitori.
Ford ar putea să salveze circa 2.500 de locuri de muncă în Saarlouis și să găsească o soluție pentru fabrica pe care urmează să o închidă în 2025, dacă negocierile despre care vorbesc reprezentanții companiei se vor concretiza. Vestea vine simultan cu informațiile transmise de sindicaliștii de la IG Metall, care au afirmat că la ultima întâlnire cu Martin Sander, CEO al diviziei europene a Ford, acesta a spus că nu poate oferi nicio noutate în privința unei eventuale vânzări a fabricii.
Presa din Germania a publicat declarațiile lui Lars Desgranges, lider IG Metall, care a spus că nu există nimic concret și Sander nu le-a oferit nicio speranță la întâlnirea pe marginea uzinei din Saarlouis. În schimb, un purtător de cuvânt al companiei a declarat că se află „în negocieri avansate cu investitori” și de asemenea ar fi posibil „să se ajungă la un acord cât mai curând posibil”.
Situația este din acest motiv incertă pentru toți cei peste 4000 de angajați, cu atât mai mult cu cât noile informații lasă speranțe doar pentru 2.500 de persoane.
Ford a anunțat în urmă cu un an că a decis că a doua uzină dedicată producției de automobile electrice din Europa va fi cea din Valencia, după cea din Koln, astfel încăt uzina din Saarlouis, în care este produs modelul Focus, va fi vândută sau închisă. Protestele și discuțiile autorităților din regiune cu șefii Ford au condus la o amânare a închiderii, însă cu un număr minim de muncitori. Mai exact, fabrica ar putea fi menținută în viață până în 2032, dar numai cu 1000 de muncitori, în cazul în care nu se găsește altă soluție.
În ultimele luni, singurul nume care s-a conturat din zvonurile privind vânzarea fabricii Ford din Saarlouis a fost cel al chinezilor de la BYD, care însă au infirmat la un moment dat că ar fi interesați.
Ford a inaugurat cu mult fast, în prezența cancelarului Olaf Scholz, uzina modernizată din Koln, în care va începe producția de automobile electrice, în urma unei investiții de 2 miliarde de euro. Noul Ford Explorer electric va fi produs aici chiar din acest an, iar de anul viitor un al doilea model, tot un SUV, va extinde oferta de mașini electrice a constructorului american.
De asemenea, din 2025, Ford va produce la Craiova, în România, Ford Puma, prin intermediul Ford Otosan, care va produce și două modele LCV electrice, Transit Courier și Tourneo Courier. Apoi, în Spania, la Valencia, vor urma noile automobile electrice dezvoltate pe o viitoare platformă proprie.