„Un început de mare succes”, așa își caracterizează Porsche primul trimestru din 2023, în care a depășit, în premieră, pragul de 10 miliarde de euro din vânzările de automobile sport de lux.
Constructorul auto Porsche, desprins din grupul VW la sfârșitul anului trecut, începe în forță anul 2023, cu o creștere de 18% a vânzărilor, la 80.767 de vehicule, și rezultate financiare exemplare. Veniturile companiei Porsche AG a au urcat cu 25,5%, la un nivel record de 10,10 miliarde euro, cu peste 2 miliarde de euro mai mult decât în perioada similară din 2022 și dublu față de nivelul din 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Profitul operațional s-a majorat și el cu peste un sfert din valoarea primului trimestru din 2022, la 1,84 miliarde euro, în timp ce marja operațională a rămas la un nivel ridicat, 18,2%, una dintre cele mai mari din industrie.
Directorul financiar al Porsche, Lutz Meschke, subliniază că rezultatele au fost obținute într-un context dificil. „Piețele din întreaga lume rămân volatile, așa că suntem cu atât mai mulțumiți de cifrele noastre. Creșterea semnificativă se datorează mai multor factori: vânzări mai mari ale grupului, o continuare a prețurilor pozitive și efecte de mix.”
Și șeful Porsche, Oliver Blume, cel care conduce și grupul VW, este mulțumit de rezultate. „Marca noastră de mașini sport își sărbătorește anul acesta 75 de ani. Și suntem mai puternici ca niciodată. Produsele noastre sunt foarte căutate de clienții din întreaga lume. Modelul nostru de afaceri este flexibil și robust, chiar și într-un mediu de piață provocator.”
O contribuție la rezultate a avut și divizia de servicii financiare, Porsche Financial Services, care și-a majorat veniturile la 803 milioane euro, dar a înregistrat o scădere a ponderii vehiculelor noi în leasing și finanțate, la 41,5 procente, și a profitului operațional, la 86 milioane euro.
CITEȘTE ȘI Dacia sparge barierele pe piața din Franța, cu o nouă creștere-record. Spring, cea mai vândută electrică în 2023Estimările pentru veniturile din acest an se află în coridorul de 40 până la 42 de miliarde de euro. „În cazul în care provocările globale nu se înrăutățesc în mod semnificativ, ne așteptăm la o rentabilitate operațională a vânzărilor Grupului pentru anul fiscal 2023 în intervalul de 17 până la 19%”, spune Lutz Meschke.
"Pe termen lung, țintim o rentabilitate a vânzărilor de peste 20 de procente”.