Dacia a decis să majoreze prețul modelului Spring, din motive ce țin de condițiile pieței și dificultățile pe care le traversează industria auto la nivel global (vezi motivele explicate mai jos PLUS comparator de prețuri). În România, versiunea superioară, singura care era disponibilă pe piața locală, costă cu 1.000 de euro în plus, începând din această lună.
Dacia a făcut ceea ce clienții români nu se așteptau să facă, un gest care reprezintă răspunsul companiei la costurile crescute induse de criza de semiconductori. Modelul electric Spring va fi mai scump cu 1.000 de euro, astfel că prețul se apropie tot mai mult de pragul de 20.000 de euro.
Începând din noiembrie, prețul de listă pentru Comfort Plus este 19.100 euro, față de 18.100 euro cât era prețul de lansare. În România, Spring nu a fost disponibilă cu versiunea entry-level, Comfort, care pe alte piețe avea un preț simțitor mai mic. În Franța, de exemplu, acest nivel de echipare costă 17.090 euro, iar dotările care lipsesc sunt câteva, care țin mai multe de confort, cât de funcționalitate. În România, Dacia a decis să elimine această echipare, deoarece toate studiile de piață au sugerat că peste 90% din potențialii clienți preferă versiunea mai bine dotată. În Germania, Spring are un preț de peste 20.000 de euro, la fel și în Italia, unde versiunea Comfort Plus costă 21.600 de euro.
CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în onlineInformațiile obținute neoficial de Profit.ro de la Dacia arată că motivele pentru scumpire sunt strâns legate de creșterile de costuri pe trei segmente mari: costurile de transport, dat fiind faptul că mașina este adusă cu vaporul din China, iar aceste tip de transport trece prin presiuni extrem de mari în ultima perioadă, apoi costurile cu materiile prime, pe care uzina care produce mașina trebuie să le asimileze, și nu în ultimul rând prețul componentelor contractate de la furnizori, în special cele electronice, care se află în plină criză la nivel global.
Chiar dacă modificările de prețuri vor fi efectuate independent, pentru fiecare piață din Europa, în cele din urmă toate vor crește, după cum arată informațiile neoficiale.
Dacia a livrat în acest an circa 1.000 de automobile pe piața din România și pregătește alte 2.500 de unități Spring pentru livrare, până la finalul anului. Primele aproape 500 de automobile au fost deja înmatriculate în octombrie, însă perioada de 90 de zile pe care o au românii la înmatriculare este cauza acestor întârzieri la înmatriculare. Dacia anunțase inițial că va livra modelul Spring din septembrie, dar a întârziat cu circa o lună startul.
Comparativ prețuri Dacia Spring pe cele mai importante piețe, date analizate de Profit.ro
Slovacia: Comfort: 16.700 euro
Comfort Plus: 18.300 euro
Polonia: Confort -16.900 euro
Confort Plus - 18.500 euro
Spania: Comfort - 16.900 euro
Comfort Plus – 18.405 euro
Franța: Confort - 17.090 euro
Confort Plus - 18.690 euro
Ungaria: Confort – 18.350 euro
Confort Plus – 19.450 euro
ROMÂNIA: Comfort – Nu e disponibilă
Comfort Plus – 19.100
Italia: Confort - 20.100
Confort Plus - 21.600
Germania: Comfort - 20.490 euro
Comfort Plus - 21.790 euro