ULTIMA ORĂ Dacia Sandero și Logan, generația III, au primit doar 2 stele la testele EuroNCAP. Declarații oficiale EuroNCAP: „Nu oferă asistență la schimbarea benzii. Arată o ambiție mică, chiar și pentru low-cost”. Dacia: „E la nivelul cerut de clienți”

ULTIMA ORĂ Dacia Sandero și Logan, generația III, au primit doar 2 stele la testele EuroNCAP. Declarații oficiale EuroNCAP: „Nu oferă asistență la schimbarea benzii. Arată o ambiție mică, chiar și pentru low-cost”. Dacia: „E la nivelul cerut de clienți”
scris 13 apr 2021

Cele mai avansate și mai performante generații ale modelelor Dacia Sandero, Sandero Stepway și Logan, au fost testate de cunoscuta organizație EuroNCAP, în cadrul celor mai dure teste din istoria acestei instituții, iar rezultatul este unul care nu poate decât să nemulțumească reprezentanții companiei.

Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri
Urmărește-ne și pe Google News

Cel mai recent pachet de teste al celor de la EuroNCAP a cuprins modelele românești Dacia Sandero și Logan, care au primit numai 2 stele. Alături de acestea au mai fost testate Skoda Enyaq iV și VW ID.4 (electrice), care au primit 5 stele.

VIDEO & FOTO Testul de impact frontal și lateral EuroNCAP al modelului Dacia Sandero. Detaliile și echipamentele care au condus la un scor de doar 2 stele CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Testul de impact frontal și lateral EuroNCAP al modelului Dacia Sandero. Detaliile și echipamentele care au condus la un scor de doar 2 stele

Modelele românești au fost puternic declasate din cauza absenței unor sisteme de asistență de siguranță, care astăzi sunt prezente pe aproape orice model de serie din Europa. Rezultatele testelor de siguranță care au fost realizate cu noul Sandero Stepway și care se aplică și la Logan au condus la scoruri de 4 stele pentru pasagerii adulți (pe scaunele din față) și pentru copii (scaunele din spate), 3 stele pentru protecția pietonilor și bicicliștilor, precum și 2 stele pentru sistemele de asistență. Ca urmare, scorul cel mai slab acordat este cel obținut la cea mai slabă categorie, conform noilor protocoale EuroNCAP.

Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania

Reprezentanții Dacia au transmis pentru Profit.ro poziția oficială a companiei față de rezultatele de acum.

„Dacia este preocupată de clienții săi și de siguranța lor și, an după an, îmbunătățește siguranța modelelor sale. Ca rezultat, fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară. Dacia este bine cunoscută ca o marcă pragmatică, una care propune mașini moderne, integrând nivelul corect de echipamente. Concret, acest lucru înseamnă că siguranța pasivă este foarte bună pentru adulți și ocupanții copii (4 stele din 5). În termeni de asistență la condus, am dimensionat-o la nivelul corect cerut de clienții noștri. În acest sens, noul Sandero/Stepway/Logan sunt primele modele Dacia care propun AEB ca standard (n.r. frânarea de urgență).

EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București

Protocoalele de testate EuroNCAP sunt din ce în ce mai severe la fiecare doi ani, cu o importanță în creștere a ADAS (prevenirea unora dintre accidente), cu un impact direct asupra ratingului general.

Dacia va continua să își concentreze efortul pe siguranța reală în cazul unui accident, dar va lua în considerare astfel de rezultate pentru a echipa modelele sale cu și mai multe sisteme de asistență de siguranță, imediat ce clienții le vor aștepta”, au precizat cei de la Dacia.

Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I) CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)

Testele efectuate de EuroNCAP au fost realizate pe modelul Sandero Stepway, cel mai vândut din familia din care face parte. Ca de obicei, rezultatele au fost aplicate automat și pe modelul Logan, cu care Sandero împarte componentele.

„Prin contrast (n.r. cu Skoda Enyaq și VW ID.4), Dacia Sandero Stepway și Logan rămân fidele etosului mărcii de buget „fără ornamente” și au diminuat specificațiile de siguranță. Baza, frânarea de urgență exclusiv cu radar, reacționează doar la alte vehicule – în curând o cerință legală – dar nu este destinată să prevină accidentele cu pietoni sau cicliști și nu există asistență la menținerea benzii. Cu toate acestea, protecția la impact este respectabilă, cu performanțe ce ar face mașina un performer de patru stele, dacă nu ar fi fost altfel, pentru minusurile din celelalte părți”, explică EuroNCAP scorul obținut de Sandero.

În mod clar, Dacia și-a găsit piața sa și s-a atașat de ea, dar un rating de două stele arată o ambiție mică, chiar și pentru un produs low-cost. Decizia lor de a nu oferi o cameră video este clar un pas în afara pieței și dezamăgește deoarece Dacia cunoaște că mașinile sale vor fi nevoite în curând să corespundă noului Regulament General de Siguranță”, a declarat Michiel von Ratingen, secretar general EuroNCAP.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia sandero euroncap