Dacia a reușit să atragă atenția Europei cu o propulsie alternativă care ieșise la un moment dat din grațiile publicului, iar acum își trăiește a doua tinerețe. Este vorba despre sistemul „hibrid” benzină - GPL, aflat pe modelele Sandero, Sandero Stepway și Logan. În Germania, vânzările de astfel de motorizări au poziționat pe primul loc noul Sandero în clasamentul mașinilor cu propulsie alternativă, pe segmentul său.
Dacia Sandero și Tesla Model 3 nu au aproape nimic în comun, cu excepția faptului că sunt automobile și au patru roți. Cu toate acestea, cele două modele se află în acest moment în clasamentul celor mai vândute mașini din Germania, din segmentul propulsiilor alternative. Dacă Tela Model 3 este lider, în luna martie, pe segmentul vehiculelor electrice 100%, Dacia Sandero este lider pe segmentul mașinilor care au motorizare GPL. Numărul acestora nu a fost foarte mare, deoarece acest tip de combustibil își cam pierduse din popularitate, însă Dacia a reușit să aducă din nou în atenția publicului acest carburant. Are o serie de avantaje, printre care și prețul, dar și emisiile sale de CO2 și de oxizi de azot, mult mai mici decât în cazul benzinei sau motorinei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Revenind la vânzările din Germania, acestea au adus pe piață un volum impresionant, 30.101 unități de automobile exclusiv electrice, adică 10,3% din totalul pieței, în luna martie. Noile modele de la VW, Audi, BMW sau Mercedes au fost principalele responsabile pentru creștere, însă liderul pieței a fost Tesla Model 3, cu 3.699 de unități și o cotă de piață de 12,3% din segmentul său. În același timp, propulsiile plug-in hybrid (PHEV) au cumulat și mai multe vehicule: 35.580, 12,2% din piață, lider fiind VW Golf, cu 2.792 unități. Tot la capitolul electricelor există și segmentul fuel-cell, cu hidrogen, care însumează deocamdată doar 79 de unități, din care 63 reprezintă vehicule Toyota Mirai. În total, vehiculele cu propulsie electrică, totală sau parțială, au raportat 65.760 unități, adică 22,5% din totalul pieței, un procent greu de imaginat în urmă cu câțiva ani.
Tot la capitolul propulsii alternative este inclusă însă și motorizarea hibrid (fără încărcare la priză), care în Germania a reprezentat 15,6% din piață, cu 45.640 unități. Lider a fost în luna a treia Audi A6, cu derivatele sale, cu un volum de 3.314 unități.
În fine, vine segmentul propulsiei cu GPL, care a însumat 1.245 de autovehicule, 0,4% din piața germană, segment pe care Dacia Sandero a fost lider, cu 342 de unități și o cotă de 27,5% din segment. Altfel spus, aproape o treime din mașinile cu GPL vândute în Germania, luna trecută, au fost Sandero.
CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la BucureștiNumărul total al vehiculelor cu propulsii alternative înmatriculate în Germania în martie a fost de 112.645 unități, reprezentând un încurajator 38,5% din piață.
Dacia nu a avut însă vânzări extraordinare, pe ansamblul gamei sale, în luna martie, în Germania. Potrivit datelor oficiale transmise de KBA, Dacia a înmatriculat 3.354 vehicule, cu numai 0,4% mai multe decât anul trecut, în a treia lună a anului.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăPe primul trimestru, înmatriculările Dacia din Germania au ajuns la 7.068 unități, cu 34,9% mai puțin decât în urmă cu un an. Printre condițiile nefavorabile care au condus la aceste rezultat slab s-au numărat dispariția unor modele din gamă și problemele de producție cauzate de criza semiconductorilor.
Piața auto din Germania, a doua cea mai mare piață a mărcii Dacia, a raportat un declin de -6,4%, în acest an, după primele trei luni, chiar dacă luna martie a adus o revenire consistentă a vânzărilor.