Investigația Comisiei Europene asupra importurilor de automobile din China pe piața europeană are o primă rezoluție, în care se arată că există „suficiente elemente de probă pentru a justifica supunerea la înregistrare a importurilor”, ceea ce înseamnă, potrivit raportului CE, că UE poate impune plata unor plăți compensatorii.
De ce este important Mai mulți reprezentanți ai marilor companii din Europa au avertizat de pericolul importurilor de automobile din China și au cerut luarea de măsuri de protecție în fața unei industrii care este susținută de statul chinez și care vine, astfel, cu avantaje competitive pe care constructorii europeni nu le au pe piața din China.
De asemenea interesant Cele mai mari companii chineze care amenință piața auto din Europa sunt BYD și SAIC (cu brandul MG), dar și Geely, care deține marca Volvo, dar și brandul de lux Polestar, precum și alte branduri chinezești.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Producătorii chinezi de autovehicule ar putea fi obligați la plata unor tarife retroactive care au ca scop protejarea industriei locale, cauza principală fiind faptul că mașinile fabricate în China au beneficiat de subvenții „într-o perioadă relativ scurtă de timp”. „Comisia dispune de suficiente elemente de probă care tind să arată că importurile produsului în cauză originare din Republica Populară Chineză fac obiectul unor subvenții”. Comisia detaliază și tipul subvențiilor primite de companiile respective, care includ transferuri de fonduri sau de pasive, venituri publice necolectate, bunuri și servicii furnizate de autoritățile publice la valori mai mici decât cele normale.
Chiar dacă raportul vorbește despre necesitatea impunerii unor tarife retroactive, se precizează tototdaă că „în acest stadiu al investigației nu este posibilă o estimare corectă a valorii subvențiilor acordate. Prin urmare, Comisia nu consideră adecvat să furnizeze o valoare estimată a obligației de plată ulterioare”.
Ancheta încă nu a fost finalizată, termenul fiind luna noiembrie, însă impunerea unor plăți către constructorii chinezi ar putea fi făcută mai devreme și se vorbește despre unele plăți care să acopere prejudiciul adus precum și a unor taxe compensatorii „necesară pentru a preveni reapariția unui astfel de prejudiciu”.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ BMW investește, în sfârșit, în România. Joint venture cu un gigant japonez IT, în care vor lucra mii de oameniImporturile de automobile din China au crescut în intervalul analizat, octombrie 2023 – ianuarie 2024, cu 14%, la 177.839 unități, comparativ cu perioada similară din 2022 – 2023, când erau importate în UE 155.873 automobile din China.
Investigația Comisiei Europene a inclus mai multe vizite în China, la companiile auto care importă automobile pe piața din Uniunea Europeană.