Trei sferturi dintre autoturismele vândute în România sunt second-hand

Trei sferturi dintre autoturismele vândute în România sunt second-hand
scris 14 apr 2016

Trei sferturi dintre autoturismele vândute în România sunt second-hand, iar impozitarea autovehiculelor nu ar trebui să țină cont de capacitatea cilindrică, pentru a stimula înnoirea parcului auto, în condițiile în care vârsta medie a mașinilor a crescut cu peste cinci ani după 2008, arată o analiză publicată joi de firma de consultanță PwC România.

În perioada 2008-2014, numărul total de autovehicule aflate în circulație în România a crescut cu 21%, până la 4,9 milioane, se arată în raportul citat de News.ro

Urmărește-ne și pe Google News

Cea mai mare parte a creșterii a venit din importurile de mașini second-hand, ceea ce a dus la învechirea parcului auto național, mai ales de când formula taxei de primă înmatriculare a fost pusă în acord cu regulile comunitare, se arată în analiza PwC.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”Astfel, vârsta medie a parcului auto național a crescut de la 7,7 ani în 2008 la 12,9 ani în 2014, cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie a parcului auto din Uniunea Europeană. În același timp, ponderea autovehiculelor mai noi de doi ani a scăzut de la 22% din totalul parcului auto la doar 4%”, se arată în raport.

Vârsta medie a vehiculelor second hand înmatriculate în România este acum de peste 10 de ani.

”Constatăm că în ultimii șase ani de zile, de când formula taxei de primă înmatriculare a fost pusă în acord cu regulile comunitare, parcul auto din România a îmbătrânit simțitor, astfel încât, continuând în ritmul actual, vârsta medie a parcului auto va crește la 14 ani până în 2020, ducând la creșterea emisiilor poluante, dar și punând probleme de siguranța traficului”, a declarat Daniel Anghel, partener PwC.

Cea mai căutată destinație turistică de vară de către români pierde 30% din turiști CITEȘTE ȘI Cea mai căutată destinație turistică de vară de către români pierde 30% din turiști

Potrivit raportului, programul Rabla a fost eficient în stimularea procesului de înoire a parcului auto, dar nu a putut schimba tendința generală a pieței. În plus, actualul sistem de taxare din România nu reușește să stimuleze într-o măsură satisfăcătoarea înnoirea parcului auto.

”Pentru a schimba situația, ar fi necesar ca țara noastră să ia în calcul un nou mecanism de impozitare al autovehiculelor, care să țină cont nu atât de capacitatea cilindrică, așa cum este în prezent, ci de elemente precum nivelurile de emisii ale autovehiculelor și normele euro ale motoarelor acestora”, se arată în analiza PwC.

Astfel, armonizarea sistemului anual de impozitare al autovehiculelor cu taxa de înmatriculare va încuraja achiziția de autoturisme noi, eficiente, ceea ce va conduce la o scădere a vârstei medii a parcului auto la 10 ani până în 2025, ajutând astfel la îndeplinirea de către România a obiectivelor de mediu asumate la nivel comunitar, conasideră specialiștii PwC.

Rata anuală de înnoire a parcului auto, adică ponderea autoturismelor noi înmatriculate în totalul flotei auto, este de 1,4% în România, față de media europeană de 5,1%.

România a înregistrat un vârf de înmatriculări de autoturisme noi în 2007, urmat de o scădere abruptă în timpul crizei economice și o tendință constantă de scădere după aceea, se arată în raport.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini second hand