Vicepreședinte Dacia: Prețurile au crescut. Sunt clienți care nu-și mai permit o mașină Dacia pe care și-o permiteau în trecut, dar rămânem cea mai accesibilă marcă

Frank Marotte, numărul 2 în conducerea Dacia, vicepreședinte pentru vânzări, marketing și operațiuni, recunoaște că prețurile mașinilor din gamă au crescut, dar pune asta pe seama costurilor materialelor și inflației. El recunoaște că Bigster a canibalizat într-o oarecare măsură vânzările Duster.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Vicepreședinte Dacia: Prețurile au crescut. Sunt clienți care nu-și mai permit o mașină Dacia pe care și-o permiteau în trecut, dar rămânem cea mai accesibilă marcă

Dacia s-a transformat în ultimii ani substanțial, prin lansarea de noi modele mai tehnologizate, prin extinderea gamei în segmentul compact, dar și prin creșterea prețurilor modelelor sale, situație care a schimbat profilul cumpărătorilor. Noul șef de vânzări și-a propus să atingă un nou record de vânzări și mizează pentru asta pe Bigster, pe noile motorizări hibrid și pe dorința clienților de mașini electrificate.

„Avem ambiția de a continua să creștem, asta este sigur, și potențial să depășim anul record. Condițiile de piață sunt foarte diferite de cele din 2019, în special în Europa. Dar avem câteva puncte forte, ale modelelor istorice, Sandero, Logan, Duster.

Desigur, avem valoarea adăugată a lui Bigster în 2025, care a fost un succes semnificativ în ultima lună. Cu o gamă mai largă, putem avea cu siguranță ambiții mai mari, chiar dacă mai sunt două luni până la final. Este puțin devreme să spunem dacă vom reuși să depășim ceea ce am realizat în 2024 și potențial să fim la cel mai mare nivel din toate timpurile”, a declarat Frank Marotte, vicepreședinte de vânzări, marketing și operațiuni al mărcii Dacia, într-o discuție cu Profit.ro la București.

„Bigster a devenit numărul 1 în Europa pe piața de retail C-SUV, ceea ce este un rezultat uimitor pentru o mașină complet nouă. Continuăm să ne concentrăm pe acest canal, canalul de retail, care este obiectivul nostru istoric, și să continuăm să performăm la acel nivel. Au fost întrebări privind capacitatea Dacia de a vinde la prețuri mai mari, iată, suntem capabili să vindem la prețuri mai mari. Putem vinde mașini mai mari. Dar trebuie să o facem respectând pe deplin ADN-ul Dacia” a mai spus Marotte.

Întrebat de Profit.ro dacă această creștere a prețurilor nu îndepărtează marca de unii clienți tradiționali, fără posibilități financiare, șeful vânzărilor Dacia a amintit de cauzele care au condus la aceste scumpiri.  

„Nu vom putea niciodată în lumea vânzărilor să avem prețuri mereu constante. Avem inflație în ceea ce privește costurile. Avem inflație în multe domenii, dar și intern în companie. Deci există întotdeauna unele creșteri de preț pe care trebuie să le implementăm. Cu toate acestea, prețurile Dacia au crescut doar puțin în 2024, 2025. În comparație cu creșterile de prețuri ale majorității producătorilor, am fost mult mai moderați, în special în 2025. În gama de prețuri în care vindem mașini, suntem în mod constant, pentru fiecare model, mai puțin costisitori decât concurenții. Așadar, rămânem cel mai accesibil brand din fiecare segment, inclusiv în C-SUV cu Bigster”, a explicat Marotte.

ANUNȚ Dacia vine cu noi modele. Frank Marotte, vicepreședinte Dacia: Vom prezenta în 2026 un nou model compact și un nou model electric CITEȘTE ȘI ANUNȚ Dacia vine cu noi modele. Frank Marotte, vicepreședinte Dacia: Vom prezenta în 2026 un nou model compact și un nou model electric

„Știu că sunt clienți care nu-și mai permit o mașină Dacia pe care și-o puteau permite în trecut. Asta se poate întâmpla și pot exista excepții de la regulă. Dar regula rămâne aceeași: Dacia rămâne cel mai accesibil brand și va păstra o strategie care este foarte rezonabilă din punct de vedere al evoluției prețurilor în raport, desigur, cu tehnologia pe care o aducem, iar un hibrid Dacia este puțin mai scump decât o benzină Dacia, desigur, pentru că costurile sunt diferite. S-ar putea să avem clienți care doresc să fie electrificați în călătoria lor și care ar putea spune că nu-și permit un hibrid Dacia, dar își pot permite o Dacia pe benzină. La sfârșitul zilei, oferta noastră în hibrid, pe benzină, în GPL va rămâne cea mai accesibilă de pe piață, ceea ce este, cred, misiunea noastră”, a mai subliniat Frank Marotte, care în prezent este al doilea om ca putere de decizie în cadrul unității de business Dacia dincadrul Renault Group.

În urmă cu circa doi ani, fostul CEO al Dacia, Denis le Vot, spunea că clienții Sandero nu sunt încă pregătiți să cumpere motoare hibrid. Între timp, lucrurile s-au schimbat, după cum apreciază noul șef de vânzări al mărcii.

„Credem că acum sunt pregătiți. Piața evoluează, inclusiv piața entry-level. Credem că în 2026 avem momentul potrivit de lansare pe piață. Chiar și consumatorii care intră pe piață la cele mai mici prețuri se așteaptă - toate studiile clienților și sondajele pe care le-am făcut sunt foarte clare în această privință - la mai multă electrificare. Avem acest feedback de la mulți dintre clienții noștri. Așa că este și misiunea noastră să-i aducem în joc.

În același timp, succesul indiscutabil al lui Bigster în Europa a pus în pericol celelalte modele din gamă, cu care împarte unele caracteristici. L-am întrebat pe Frank Marotte cât de mare este impactul succesului lui Bigster în vânzările Duster și Jogger.

„Vânzările Jogger sunt practic afectate de dimensiunea segmentului C din care face parte, care a scăzut destul de semnificativ în Europa. Dacă te uiți la cota de piață a lui Jogger în segmentul său, aceasta s-a deteriorat doar cu 0,4 puncte față de anul trecut, ceea ce este foarte puțin și care este practic erodarea naturală. Așa că aș spune că performanța lui Jogger a rămas în conformitate cu normele și în conformitate cu obiectivele noastre".

ULTIMA ORĂ Ministerul Mediului taie drastic bugetul Rabla pentru electrice și mută banii la termice \ CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ministerul Mediului taie drastic bugetul Rabla pentru electrice și mută banii la termice "în contextul cererii ridicate"

"În ceea ce privește Duster, desigur, atunci când introduci un model deasupra, există întotdeauna un mic impact asupra modelului de sub el. Nu avem date până acum, pentru că suntem la începutul procesului, dar pe baza estimării pe care o putem face, există un pic din ceea ce numim canibalizare între cele două modele. Cu toate acestea, Duster a rămas foarte robust. Rămâne numărul unu B-SUV pe piața de retail din Europa, ceea ce reprezintă un rezultat semnificativ”, a explicat pentru Profit.ro Frank Marotte situația vânzărilor celor trei modele.

„Vom vedea cum ne adaptăm între Duster și Bigster în ceea ce privește strategia de marketing pentru a ne asigura că ambele modele se pot potrivi cu publicul țintă respectiv și pentru a ne asigura că nu le suprapunem. Este în curs de desfășurare, pe baza primului rezultat pe care îl vom obține în 2025. Dar, sincer, dacă te uiți la performanța relativă a celor două modele față de modelele majorității concurenților, valoarea adăugată a Bigster poziționat peste Duster este mult mai semnificativă, este mult mai relevantă.”

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0856 +0.0027+0.05 %
1 USD4.3800 +0.0157+0.36 %
1 GBP5.7719 +0.0031+0.05 %
1 CHF5.4781 -0.0036-0.07 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite