Toyota a realizat primul autovehicul cu frigider dedicat, care permite transportul în siguranță al vaccinurilor pe distanțe lungi, după criteriile OMS. Vehiculul a fost dezvoltat împreună cu o companie de produse medicale și divizia comercială Toyota Tsusho.
Toyota este prima companie auto care realizează un automobil care include și un frigider capabil să tranporte vaccinurile în zone cu acces dificil, respectând toate condițiile de performanță, calitate și siguranță impuse de Organizația Mondială a Sănătății. Vehiculul este destinat inclusiv transportului vaccinurilor anti-COVID, potrivit Toyota.
CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companieiCondițiile generale de transport pentru vaccinuri prevăd temperaturi de 2 – 8 grade Celsius, din acest motiv circa 20% din vaccinurile expediate către țările în curs de dezvoltare devin inutilizabile, din cauza modificării temperaturii pe parcursul transportului, în momentul în care sunt distribuite către zone îndepărtate, spitale sau clinici, condițiile de transport fiind improprii. Compania japoneză citează date ale Vaccine Alliance și UNICEF care spun că 1,5 milioane de copii nu reușesc să primească vaccinul de care au nevoie, din acest motiv.
Vehiculul dezvoltat de Toyota respectă toate condițiile impuse de OMS și poate fi utilizat în rețeaua COVAX, realizată pentru distribuirea vaccinurilor COVID-19 în țările în curs de dezvoltare.
Vehiculul are la bază modelul Toyota Land Cruiser 78, care a fost dotat cu un frigider medical de la compania B Medical Systems, cu o capacitatea de 396 de litri, ceea ce înseamnă că poate transporta 400 de pachete cu vaccinuri. Are o baterie independentă și poate fi operat în siguranță timp ce aproximativ 16 ore, fără o sursă de curent exterioară. Frigiderul poate fi alimentat cu energie de la vehicul, pe parcursul rulării sau de la o sursă externă de curent electric, în timp ce este parcat.
Procedura de conversie a fost realizată de Toyota Tsusho împreună cu Toyota Customizing & Development. Vehiculul reprezintă un model de conversie, pentru alte vehicule care pot face același lucru.
Toyota Land Cruiser 78 (seria J70) este unul dintre cele mai performante automobile off-road, fiind fabricat fără întrerupere de compania japoneză din 1984 și până astăzi. Modelul Land Cruiser 78 este asamblat atât în Japonia, cât și în uzina Toyota din Portugalia. Mașina are o lungime de 5 metri, cu 1,87 metri lățime și 2 metri înălțime, având mai multe variante de ampatament.