Știrea potrivit căreia Volkswagen își va schimba numele pe vehiculele electrice pe care le vinde în SUA, pentru a sublinia propulsia electrică a acestora, a făcut înconjurul lumii pe 30 martie. Numai că știrea a fost o eroare instrumentată chiar de companie și scăpată din greșeală în spațiul public.
Povestea informației privind schimbarea numelui Volkswagen nu este una obișnuită, pentru că la originea ei a stat chiar un comunicat oficial, publicat de Volkswagen of America, dar care a fost șters rapid de pe site-ul de presă al companiei. Evident, publicațiile din SUA au remarcat acest lucru și au retransmis informația pe toate canalele. Ulterior apariției articolelor, comunicatul oficial a reapărut pe site-ul de presă al VW America, confirmând astfel știrea privind numele de Voltswagen pe care mașinile electrice vândute în SUA de marca germană urma să-l poarte alături de sigla renumită.
CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companieiSurpriza mare a fost însă după ce și această a doua publicare a fost retrasă, motivul fiind, de fapt, faptul că anunțul era destinat zilei de 1 aprilie și un angajat zelos a greșit ziua publicării.
“Volkswagen of America nu-și va schimba numele în Voltswagen”, a anunțat aceeași companie, ulterior.”Redenumirea a fost destinată pentru a fi un anunț în spiritul Zilei Păcălelii. Vom furniza actualizări suplimentare pe acest subiect în curând”, a mai transmis VW, care a ratat astfel o idee de marketing care ar fi trebuit să aducă un plus de imagine companiei afectată grav de scandalul diesel, în ultimii 6 ani.
Reprezentanții VW AG, din Germania, au remarcat și ei că a fost „o idee bună” de marketing, dar au dezmințit schimbarea de nume.