Volkswagen a publicat primele schițe ale unui nou model, un mini SUV coupe, ce va fi lansat la finalul acestui an în Europa. Modelul se numește Taigo și face parte tot din segmentul B. De fapt, este vorba despre un automobil pe care VW l-a prezentat deja, dar pe un alt continent.
Volkswagen lansează SUV-uri pe bandă rulantă, urmând trendul piețelor care cer tot mai multe SUV-uri, pe toate segmentele de caroserie. Producătorul german a publicat primele imagini, o serie de schițe, cu Taigo, un model ce se încadrează în zona de crossovere de clasă B, dar cu o siluetă coupe. Taigo nu este însă altceva decât versiunea europeană a lui Nivus, lansat în Brazilia în vara lui 2020.
CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companieiCompania germană a anunțat, odată cu difuzarea primelor imagini, faptul că micul crossover se pregătește de lansare și își poate dezvălui numele. Acesta se încadrează în seria de nume care încep cu T, continuând tradiția de la Touareg, Tiguan, T-Roc și T-Cross.
Pentru moment, VW spune că mașina va fi oferită cu motoare TSI și lumini LED, un cockpit digital și „o mulțime de sisteme de asistență”.
De altfel, VW confirmă că Taigo are la orgine Nivus, modelul din Brazilia, însă versiunea europeană va fi produs în Spania, la Pamplona. Premiera acestui model va avea loc în vara acestui an, iar lansarea pe piață se va produce către finalul anului.
Chiar dacă VW nu a prezentat acum detalii tehnice, știm de la Nivus că mașina are 4,27 metri lungime, fiind cu puțin mai scurt decât Dacia Duster, dar mai lung decât T-Cross și T-Roc. Lățimea de 1,75 metri și înălțimea de 1,49 metri ne oferă o privire de ansamblu și mai bună față de proporțiile acestui mic crossover, care va avea un ampatament de 2,57 metri. T-Roc are ampatamentul de 2,59 metri și lungimea de 4,23 metri. Am putea spune, prin asociere, că Taigo este versiunea coupe a lui T-Roc.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO TEST DRIVE - PREMIERĂ Profit.ro pentru România: Am condus Dacia Spring pe cea mai frecventată navetă din țară: București - PloieștiLa capitolul motorizări, nu au fost prezentate informații oficiale, însă în America de Sud Nivus a primit un TSI de 128 de CP, flex fuel, capabil să ruleze și cu etanol. Prețul de vânzare începe, în Brazilia, de la circa 16.000 de euro.
VW Taigo poate fi considerat un competitor puternic, atât pentru Dacia Duster, dar mai ales pentru Ford Puma, care în acest moment este unul dintre cele mai vândute SUV-uri de clasă B din Europa. Modelul produs în România este cu circa 9 cm mai scurt, dar are o lățime aproape identică și o înălțime cu puțin mai mare.
VW Nivus
VW Nivus