Toyota a retras un anunț misterios privind bateriile solid-state

Toyota a retras un anunț misterios privind bateriile solid-state
scris 23 aug 2024

Un mesaj aparent banal trimis de Toyota jurnaliștilor s-a transformat între timp într-un mare mister privind planul de producție a bateriilor solide. Compania japoneză ar putea începe mai devreme decât se aștepta producția de serie.

Toyota este una dintre companiile care investesc puternic în dezvoltarea de baterii de ultimă generație, baterii cu electrolit solid, care vor aduce un avans uriaș în funcționarea vehiculelor electrice. Calendarul dezvoltării acestor baterii nu este foarte clar, dar constructorul japonez a anunțat o țintă pentru producția de serie pentru intervalul 2027 – 2028.

Urmărește-ne și pe Google News
România renunță să mai cumpere trenuri cu hidrogen. Unde se duc acum banii CITEȘTE ȘI România renunță să mai cumpere trenuri cu hidrogen. Unde se duc acum banii
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Un anunț misterios, care a fost retras ulterior, atrage și mai mult atenția asupra evoluției acestei tehnologii.

Toyota a trimis jurnaliștilor înregistrați în sistemul de notificări al companiei un mesaj prin care anunța „Planul de dezvoltare și producție a bateriilor Toyota de următoarea generație BEV certificat de METI”. Conținutul postat pe site-ul Toyota care dezvolta informația din titlu a fost șters, astfel că nu este clar despre ce plan este vorba.

VIDEO&FOTO Primele imagini cu noul SUV MG ZS înainte de lansarea oficială CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Primele imagini cu noul SUV MG ZS înainte de lansarea oficială

Singura informație aflată în email preciza: „Toyota Motor Corporation (Toyota) a anunțat astăzi că planurile de dezvoltare și producție pentru bateriile sale de ultimă generație (versiunea de performanță) și bateriile cu stare solidă au fost certificate de Ministerul Economiei, Comerțului și Industriei (METI) ca parte a „Planul de asigurare a aprovizionării pentru baterii” al guvernului japonez”.

Ulterior, un al doilea mesaj, anunța că primul mesaj a fost trimis dintr-o eroare și nu mai este valabil.

„Pe 22 august, ora 12:30 JST, a fost trimisă din greșeală abonaților TGN o alertă prin e-mail intitulată «Planul de dezvoltare și producție a bateriei BEV de generație următoare a Toyota, certificat de METI». Ne cerem scuze pentru această greșeală și vă rugăm să renunțați la e-mail. Din nou, vă rugăm să acceptați scuzele noastre pentru orice inconvenient cauzat”.

VIDEO Imagini aeriene de pe centura unde Umbrărescu a adus peste 500 de muncitori pentru lucru non-stop CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini aeriene de pe centura unde Umbrărescu a adus peste 500 de muncitori pentru lucru non-stop

Toyota a anunțat încă de anul trecut că are în lucru în centrele sale de dezvoltare proiectul bateriilor în stare solidă (solid state), spunând despre ele că „sunt potrivite pentru încărcare și descărcare rapidă, oferind mai multă putere într-o formă mai mică”.

„Până în prezent, compromisul a fost o durată de viață mai scurtă a bateriei. Acum am realizat progrese tehnologice pentru a depăși această provocare și pentru a ne concentra pe producția de masă până în 2027-28. Prima noastră baterie cu stare solidă este de așteptat să ofere o creștere cu 20% a autonomiei și un timp de încărcare de 10 minute sau mai puțin. Mai mult decât atât, este în curs de dezvoltare o baterie cu stare solidă Li-ion cu specificații mai mari, cu 50% mai multă autonomie decât bateria „Performance”, se arăta într-un materiale prezentat de Toyota despre avansul în domeniul bateriilor solid-state.

Constructorii auto germani vin cu o cerere și mai dură - Interzicerea vânzării de benzină și motorină pentru toate mașinile, vechi și noi CITEȘTE ȘI Constructorii auto germani vin cu o cerere și mai dură - Interzicerea vânzării de benzină și motorină pentru toate mașinile, vechi și noi

Marea cursă a marilor producători, în special cei asiatici, pentru dezvoltarea și producerea în serie a bateriilor solid-state a început în urmă cu câțiva ani și are ca linie de finish sfârșitul acestui deceniu.

Toți au atras însă atenția că lansarea primelor baterii peste aproximativ 3 – 4 ani nu înseamnă că aceste baterii vor putea fi instalate pe toate mașinile electrice fabricate în lume, ci mai degrabă că vor mai trece alți 2 – 3 ani până când clienții vor beneficia de performanțele despre care se vorbește astăzi doar teoretic. Pe lângă Toyota, Nissan are deja propriul proiect care ar urma să ajungă la maturitate tot în intervalul 2027 – 2030, însă mult mai avansați par a fi producătorii chinezi, care deja au lansat bateriile semi-solide, care au un electrolit sub formă de gel.

FOTO Chinezii de la BYD se bat cu Porsche Taycan: Supercar-ul electric U9 de 1.200 CP a terminat testele pe Nurburgring și intră în producția de serie CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii de la BYD se bat cu Porsche Taycan: Supercar-ul electric U9 de 1.200 CP a terminat testele pe Nurburgring și intră în producția de serie

Acesta oferă o bună parte din performanțele invocate pentru viitoarele celule solide, iar producția de serie este prognozată să înceapă cel mai târziu în 2025.

Toyota nu a exclus însă folosirea bateriilor solid-state pe mașinile hibride, soluție care ar schiba radical raportul de forțe dintre aceste mașini și cele electrice, inclusiv într-o potențială variantă cu range extender.

Până la solid-state, Toyota dezvoltă în paralel și o nouă tehnologie a bateriilor, bazată pe un catod de nichel și o densitate mai bună energetică. Cu ajutorul noii tehnologii, costurile de producție vor scădea, invers proproțional cu autonomia, care va crește cu 10%. Compania crede că mașinile cu această nouă tehnologie a bateriei vor atinge 900 de km autonomie, dar ar putea veni și cu un preț mai mare.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
baterii solid state
baterii lfp