Marca premium germană BMW a depășit Tesla în iulie, pe piața din Europa, și a preluat astfel titlul de cea mai vândut marcă electrică din regiune. Rezultatul a fost posibil ca urmare a gamei tot mai largi de modele electrice pe care o propune brandul german, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Tesla a fost depășită de BMW pe piața din Europa, care a atins un volum de 14.900 de autombile electrice vândute în luna iulie, mai mare cu circa 300 de unități, potrivit statisticilor realizate de Jato Dynamics. Pe locul al treilea s-a clasat Volkswagen, care are de asemenea mai multe modele în oferta electrică a mărcii. Volvo, Audi, Mercedes, Peugeot, Hyundi, Kia și Renault sunt următoarele mărci în clasamentul vânzărilor de mașini electrice.
BMW se numără, de altfel, printre brandurile cu cea mai mare creștere a cotei de piață pe segmentul de propulsie cu baterii (BEV), după Volvo. Suedezii au o creștere de 5,5 puncte față de anul trecut, în timp ce bavarezii au urcat cu 3,2 puncte procentuale. A treia cea mai mare creștere a fost obținută, mai mult sau mai puțin surprinzător, de BYD.
La polul opus, scăderea cea mai mare, de 3,4 puncte procentuale, a fost înregistrată de Dacia, care pierde teren lună de lună din cauza faptului că Spring nu mai este livrat în acest moment pe nicio piață din UE, până în momentul în care va începe producția versiunii facelift, undeva în septembrie.
Evoluția foarte bună a BMW pe segmentul electric nu este deloc o surpriză, având în vedere strategia câștigătoare pe care a adoptat-o conducerea companiei.
Dezvoltarea de platforme multienergie, pentru toată gama de modele, a condus la o ofertă extrem de largă de mașini electrice și a permis totodată să mențină flexibilitatea producției de mașini cu motoare hibrid, pe aceleași linii de fabricație. În acest timp, Tesla a rămas blocată în doar două modele vandabile, ambele având o platformă și design deja învechite, cel puțin pentru clienții premium care sunt permanent în căutarea produselor fresh, exclusiviste.
CITEȘTE ȘI Constructorii auto germani vin cu o cerere și mai dură - Interzicerea vânzării de benzină și motorină pentru toate mașinile, vechi și noiÎn ceea ce privește clasamentul celor mai vândute modele electrice, Tesla Model Y rămâne pe primul loc, deși a înregistrat o nouă scădere mare, de -16 procente, ajungând la coada clasamentului general. Pe locul al doilea, în creștere față de luna anterioară, este noul model EX30 de la Volvo, care a fost foarte bine primit de public.
Locurile 3 și 4 sunt ocupate de două modele aflate în picaj, VW ID.4 (-40%) și Tesla Model 3 (-17%), cu 5.300 unități și, respectiv, 4.700 unități. Skoda Enyaq (de asemenea în scădere cu -27%), BMW X1 și Audi Q4 continuă clasamentul, iar pe locul 9 se află modelul chinezesc MG4, care și-a pierdut, se pare, popularitatea și a înregistrat la rândul său un declin al vânzărilor de -33%.
CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini aeriene de pe centura unde Umbrărescu a adus peste 500 de muncitori pentru lucru non-stopAcesta ar putea fi însă determinat de o sincopă a livrărilor generată de intrarea în vigoare a tarifelor vamale majorate. Rămâne de văzut în lunile următoare care va fi evoluția vânzărilor acestui model, care ajunsese în lunile anterioare în Top 3. Pe locul 10, se află Cupra Born, unul dintre puținele vehicule electrice cu creștere în iulie.
În total, statisticile arată un volum de mașini electrice de 139.244 de autoturisme, un număr deloc mic, chiar dacă a scăzut cu 6% față de anul trecut. Cota de piață a electricelor a scăzut de la 14,6% în iulie 2023, la 13,5% în iulie 2024, ca urmare a incertitudinilor legate de subvenții, de prețuri și de taxe vamale.