Tesla a depășit și în prima lună din ianuarie vânzările mărcilor premium din SUA, potrivit datelor publicate de autoritățile americane, după ce anul trecut a devenit, pentru prima dată în istorie, nu doar cea mai vândută marcă electrică, ci și cea mai vândută marcă premium din această țară.
Vânzările de automobile din SUA au înregistrat o creștere față de anul trecut, în primele două luni ale anului, cu un volum în creștere pe fiecare dintre cele două luni, comparativ cu anul anterior. Dacă în ianuarie vânzările urcau la 1,06 milioane de vehicule, un plus de 5 procente față de 2022, în februarie, volumul a ajuns la 1,16 milioane de vehicule, cu o creștere de 9,1%, potrivit datelor Marklines.
Însumat, pe primele două luni, americanii au cumpărat 2,22 milioane de autovehicule noi, avansul față de anul 2022 fiind de 7,5%, cifre care confirmă ieșirea treptată din criza de semiconductori. Segmentul de autoturisme a reprezentat puțin peste 20%, respectiv 434.000 de unități, în cele două luni ale anului.
CITEȘTE ȘI FOTO Documente lansate pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară din RomâniaCea mai vândută marcă în primele două luni ale anului a fost GM, cu 368.650 de vehicule (+21%), un total care trimite marca pe primul loc, peste Toyota, care se poziționase ca lider în prima lună, dar și peste Ford, rivalul tradițional, care urcă pe locul doi, cu 301.447 de vehicule (+1,9%). Japonezii, aflați pe locul al treilea, au vândut 293.874 de vehicule în total, având o scădere importantă, 8 procente, față de anul trecut.
Pe segmentele premium, este evidentă tendința Tesla de a atrage tot mai mulți clienți, în defavoarea mărcilor europene, BMW, Mercedes și Audi. Dacă anul trecut Tesla (locul 9 în clasamentul general al mărcilor) depășea BMW la mică distanță, acum, în primele două luni diferența s-a accentuat. În ianuarie, Tesla a vândut 53.875 de autoturisme, cu 35% mai multe decât în luna similară din 2022, iar în februarie vânzările au crescut și mai mult, la 60.859 de autoturisme, cu un procentaj spectaculos de 43 de procente față de 2022. În total, Tesla are pe primele două luni 114.200 de autoturisme vândute pe piața din SUA, cu 40% mai multe decât anul trecut, ceea reprezintă un plus de peste 30.000 de vehicule.
Cu acest volum, Tesla mărește distanța față de Mercedes și BMW, cele mai vândute mărci premium din SUA. Mercedes a înregistrat, pe cele două luni, 50.184 de autoturisme vândute, cu 6,4% creștere, iar BMW a vândut 47.939 autoturisme, având un avans de 5,4%. Audi se află și mai departe, cu numai 33.606 autoturisme vândute.
Există și opinia împărtășită de o parte a analiștilor și clienților care susține că Tesla nu este o marcă premium, pe baza calității vehiculelor, ci doar pe baza prețului, care este, în ultima perioadă, în scădere. Chiar și așa, nivelul și complexitatea tehnologiei oferite de mașinile Tesla sunt comparabile cel puțin cu versiunile entry ale mărcilor premium germane.
Pe segmentele de vehicule electrice, disproporția între vânzările Tesla și restul mărcilor este și mai mare, compania condusă de Elon Musk având mai mult de 50% din piață. Datele defalcate sunt disponibile doar pentru luna ianuarie, iar acestea arată că în prima lună din an, în SUA au fost vândute 80.859 de autvehicule electrificate (BEV și PHEV) cu încărcare la priză. Dintre acestea, 66.416 au fost vehicule electrice, ceea ce înseamnă, dacă scădem volumul Tesla, că restul pieței a vândut doar 12.541 de autvehicule 100% electrice, respectiv mai puțin de 19% din piața de electrice.
Piața de vehicule cu baterie și încărcare a urcat cu 48% în luna ianuarie, o creștere foarte mare, care arată cât de mare este cererea de astfel de vehicule pe piața americană.
CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen a dat startul unei noi ere, în care pune iar accent pe simbolul „mașina poporului”: Mare ca un Golf și ieftin ca un PoloÎn ceea ce privește ponderea modelelor Tesla în vânzări, deja SUV-ul Model Y a trecut în față, odată cu livrările tot mai numeroase făcute de uzină. La finele anului trecut, Y înregistra un volum de 84.000 de automobile vândute, cu 30.000 mai multe decât Model 3. Pe locul al treilea în piața de electrice s-a situat Chevrolet Bolt, cu numai 16.100 de autoturisme.
Și la nivel global, Tesla domină vânzările pe piața de automobile electrice, fiind în competiție directă cu chinezii de la BYD. Model Y este cel mai vândut automobil electric din lume, cu 54.417 unități înregistrate în 2022, iar pe locul al doilea se află Model 3, cu 42.496 unități. Modelele BYD Song, Yuan și Dolphin se află pe locurile următoare, însă acestea oferă și motorizări PHEV.
Cel mai vândut automobil electric european a fost în 2022 VW ID.4, cu doar 8.771 unități vândute.