Industria auto din România își continuă tendința de creștere înregistrată în prima lună a acestui an, având un avans de peste 10 procente față de anul anterior. Cele două mărci au însă o evoluție diferită în acest început de an.
Producția de automobile de la Dacia continuă să crească simțitor, depășind, în a doua lună a anului, pragul de 30.000 de automobile asamblate, în timp ce la Craiova uzina Ford este în scădere, pe fondul opririi producției EcoSport și pregătirii uzinei pentru noile modele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit datelor ACAROM, în februarie, Dacia a produs 31.354 de autovehicule, în creștere cu 26% față de anul trecut, în timp ce Ford a produs, în România, 17.406 autovehicule, cu 9,5% mai puține decât în februarie 2022.
În total, cele două mărci au produs 48.760 de automobile, ceea ce reprezintă o creștere, pe ambele mărci, de 10,5%.
Pe primele două luni din acest an, totalul producției în fabricile de automobile din Mioveni și Craiova a fost de 87.328 unități, cu 10,15% mai multe decât în anul anterior, când erau produse 79.282 de unități, ceea ce reprezintă un plus de peste 8.000 de autoturisme asamblate.
Defalcat pe mărci, Dacia a produs 57.676 vehicule, ceea ce reprezintă o creștere foarte mare, de 41,7%, față de 2022, iar Ford Otosan a produs 29.652 de unități, un declin al producției de 23,2% față de perioada similară din 2022, când erau asamblate, la Craiova, 38.588 de autovehicule.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele fotografii-spion cu Dacia Duster 3Anul trecut, România a produs un număr record de autovehicule în cele două uzine, aproape 510.000 de unități, iar în 2023 estimările vorbesc despre o posibilă creștere de până la 550.000 de automobile, atât autoturisme, cât și LCV-uri.