Industria auto din România își continuă tendința de creștere înregistrată în prima lună a acestui an, având un avans de peste 10 procente față de anul anterior. Cele două mărci au însă o evoluție diferită în acest început de an.
Producția de automobile de la Dacia continuă să crească simțitor, depășind, în a doua lună a anului, pragul de 30.000 de automobile asamblate, în timp ce la Craiova uzina Ford este în scădere, pe fondul opririi producției EcoSport și pregătirii uzinei pentru noile modele.
Potrivit datelor ACAROM, în februarie, Dacia a produs 31.354 de autovehicule, în creștere cu 26% față de anul trecut, în timp ce Ford a produs, în România, 17.406 autovehicule, cu 9,5% mai puține decât în februarie 2022.
În total, cele două mărci au produs 48.760 de automobile, ceea ce reprezintă o creștere, pe ambele mărci, de 10,5%.
Pe primele două luni din acest an, totalul producției în fabricile de automobile din Mioveni și Craiova a fost de 87.328 unități, cu 10,15% mai multe decât în anul anterior, când erau produse 79.282 de unități, ceea ce reprezintă un plus de peste 8.000 de autoturisme asamblate.
Defalcat pe mărci, Dacia a produs 57.676 vehicule, ceea ce reprezintă o creștere foarte mare, de 41,7%, față de 2022, iar Ford Otosan a produs 29.652 de unități, un declin al producției de 23,2% față de perioada similară din 2022, când erau asamblate, la Craiova, 38.588 de autovehicule.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele fotografii-spion cu Dacia Duster 3Anul trecut, România a produs un număr record de autovehicule în cele două uzine, aproape 510.000 de unități, iar în 2023 estimările vorbesc despre o posibilă creștere de până la 550.000 de automobile, atât autoturisme, cât și LCV-uri.