Ford lansează noul model off-road Bronco pe piețele din Europa, inclusiv în România, unde poate fi comandat într-una dintre cele două versiuni de echipare.
Un motor V6 de 2.7 litri, care poate genera 335 de cai-putere, este ceea ce propune Ford pe noul model Bronco, un urmaș al celebrului automobil de acum 50 – 60 de ani. Motorul anunțat pentru Europa este chiar mai mare decât cel cu care mașina s-a lansat în SUA, de 2.3 litri, dar ar putea fi urmat în scurt timp de unul cu o cilindree mult mai potrivită pentru legislația europeană, de 1.5 litri, oferită însă pe o variantă mai mică, numită Bronco Sport.
Cu ajutorul acestui propulsor, dar și a sistemelor sofisticate de asistență, Bronco va fi un specialist al off-road-ului înainte de orice și va concura cu numele importante din acest segment, Jeep Wrangler, Land Rover Defender sau chiar Mercedes G Classe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tehnologia care face diferența față de mașina de acum 60 de ani se numește G.O.A.T. Terrain Management System ™ împreună cu suspensia HOSS, care sunt decisive pentru o astfel de mașină, astfel încât să facă față celor mai dificile suprafețe.
Cele două versiuni sunt, de altfel, denumite și construite în acest scop: Bronco Outer Banks este primul pas către off-road, iar Bronco Badlands merge deja la un nivel de performanță sportivă în teren accidentat.
Prețurile anunțate de Ford pentru clienții din România sunt pe măsura tehnologiei și performanțelor mașinii: 79.400 euro pentru versiunea Outer Banks și 83.400 euro pentru Badlands, prețuri care pot crește cu ajutorul opționalelor.
Mașina se produce și se livrează doar cu tracțiune integrală, controlată de o serie de sisteme de asistență, cu nume sugestive, Trail Control, Trail Turn Assist, Trail One-Pedal, AdvanceTrac, Roll Stability Control și Trailer Sway Control, prin intermediul celor șase (șapte) moduri de conducere: Normal, Eco, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Sand, Rock Crawl, precum și un mod Baja, disponibil pe Badlands. Cutia de viteze automată are 10 trepte și a fost optimizată pentru a livra cei 553 Nm pe orice suprafaț, iar cutia de transfer electronică permite rularea în low-range (cu reductor care demultiplică până la 64,33:1), cu viteze de până la 6 km/h, la o turație de 2.400 rpm. Transferul între regimul Hi în Low se face prin acționarea unui singur buton, ceea ce mărește confortul în utilizarea off-road.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele fotografii-spion cu Dacia Duster 3Pe echiparea superioară, mașina dispune de diferențiale blocabile față și spate, precum și un sistem de deconectare a barei stabilizatoare, care să mărească flexibilitatea șasiului în situații extreme. Printre opțiuni se numără protecții pentru mașină, frontal sau sub motor și transmisie.
„Bronco este un simbol al spiritului de aventură Ford și duce această pasiune pentru explorare mai departe prin îmbinarea celor mai noi tehnologii ale sistemului de propulsie cu un design iconic”, a declarat Jon Williams, director general Ford Blue în Europa. „După o absență de 25 de ani, America a salutat revenirea lui Bronco cu mai mult entuziasm decât ne-am fi putut imagina vreodată. Acum suntem încântați să putem oferi pasionaților din Europa o primă întâlnire cu spiritul specific Bronco.”
Ford a anunțat că acest model va fi disponibil la lansare într-un număr limitat de exemplare, sub forma unei serii denumite First Edition, cu plăcuțe numerotate și o serie de accesorii suplimentare.