Marca Dacia va fi vândută în Australia, prin intermediul importatorului Renault pe piața locală. Ateco Group, care vinde mașini Renault, spune că Dacia s-a maturizat suficient pentru a intra pe această piață.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: Noul CEO al Renault Group a declarat anterior că brandul Dacia trebuie să se extindă pe noi piețe, inclusiv pe unele pe care Renault ar trebui să se repoziționeze pentru a face loc mașinilor entry-level ale Dacia. O intrare pe piața din Australia ar putea aduce vânzări de câteva mii de unități, într-o primă etapă, care ulterior ar putea crește la câteva zeci de mii.
De asemenea interesant: Australia s-a dovedit o piață extrem de pretențioasă pentru mărci mult mai sofisticate. Ford, Toyota sau General Motors și-au închis producția, iar unii chiar afacerile din această țară, în ultimul deceniu, pentru că nu au reușit să facă față pretențiilor cumpărătorilor locali. Printre modelele populare în acest moment se numără pickup-urile (Ford Ranger și Toyota Hilux) dar și compacta Toyota Corolla, cel mai vândut model, sau Hyundai i30.
Provocarea Dacia: Circulația autovehiculelor pe drumurile publice din Australia este pe partea stângă a drumului, astfel că mașinile au volanul pe partea dreaptă. Dacia va trebui să livreze pe această piață mașini produse special, similar cu cele livrate în Marea Britanie sau Africa de Sud.
Dacia Sandero și versiunea Sandero Stepway ar putea fi „vârful de săgeată” al mărcii românești în Australia, împreună cu SUV-ul Duster, dar și cu pickup-ul Oroch, spune importatorul Ateco Group, cu experiență de 20 de ani pe piața locală.
„Vom aduce Dacia aici. Discutăm cu ei chiar acum despre detalii” spune Neville Crichton, directorul importatorului, despre una dintre cele mai importante lansări Dacia din ultimii ani. „Se va întâmpla. Absolut. Dacia se va potrivi sub Renault!”. În prezent, sunt făcute evaluări, pentru ca în 2022 să fie introdusă o gamă completă.
„Credem că produsele sunt bune. Ne-am uitat atent la ei. Ne uităm la Dacia de 10 ani”, spune Crichton. „Până acum nu erau pregătiți să intre pe piață. Imediat ce Luca de Meo a preluat conducerea Renault, am vorbit cu el despre asta”.
Printre problemele rezolvate se numără și pronunțarea numelui mărcii. „Se spune Dar-c-ia. În mod clar nu este Dash-a”, se străduiește viitorul importator. Încă se mai discută dacă este oportun să fie adus bradul Dacia sau să fie folosită marca Renault, însă noua strategie a lui Luca de Meo a stabilit clar că Dacia trebuie să intre pe piețele pe care se află doar Renault. Problema este legată de faptul că marca franceză se află în plin proces de upmarket.
Șeful Ateco face și o paralelă cu brandul Kia, pe care îl vinde de asemenea și pe care l-a crescut de la momentul intrării sale în Australia. „Am crescut Kia la 30.000 de unități. Am avut 27.000 de Kia în ultimele 10 luni, dar avem alte 6.000 de mașini în așteptare”.