Stop unei istorii de 50 ani - Renault va înceta să producă motoare de Formula 1. În ce va fi transformată fabrica

Stop unei istorii de 50 ani - Renault va înceta să producă motoare de Formula 1. În ce va fi transformată fabrica
scris 1 oct 2024

Constructorul de automobile Renault va înceta să fabrice motoare de Formula 1 din 2026 și va pune astfel capăt unei istorii de 50 de ani în elita automobilismului, a anunțat conducerea echipei Alpine, într-un comunicat citat de AFP.

Fabrica de la Viry-Châtillon (Essonne), la sud de Paris, unde Renault concepe și produce motoarele sale de Formula 1, va fi transformată într-un ''centru de excelență în inginerie și înaltă tehnologie, cu începe de la finalul anului 2024'', a precizat Alpine.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Grecii încep operarea comercială a noului terminal GNL de la Alexandropoulis, care diversifică și sursele de import de gaze ale României, Republicii Moldova și Ucrainei CITEȘTE ȘI FOTO Grecii încep operarea comercială a noului terminal GNL de la Alexandropoulis, care diversifică și sursele de import de gaze ale României, Republicii Moldova și Ucrainei

''Activitățile de F1 de la Viry, care exclud dezvoltarea unui nou motor, vor fi menținute până la finalul sezonului 2025'', a adăugat sursa menționată.

Renault își anunțase încă de la finalul lunii iulie reprezentanții personalului că dorește să transforme uzina de la Viry-Châtillon. Decizia va afecta 360 de salariați, dar și numeroși subcontractanți ai echipei Alpine, scrie Agerpres.

Toți salariații ar trebui să primească un post în alte sectoare de activitate ale echipei Alpine (pregătirea autoturismelor personale, redirecționarea către alte sectoare, precum Formula E sau Raliul Dakar), a menționat conducerea mărcii la începutul lunii septembrie pentru AFP.

 Treceri de pietoni supraînălțate, în proximitatea școlilor din București. Prețul estimat al proiectelor CITEȘTE ȘI Treceri de pietoni supraînălțate, în proximitatea școlilor din București. Prețul estimat al proiectelor

Alpine, ale cărei șasiuri vor continua să fie fabricate la Enstone, în Anglia, ar putea semna un acord pentru sezonul 2026 cu Mercedes, care în prezent echipează cu propulsoare echipele Williams, McLaren și Aston Martin, dar nu a fost făcut niciun anunț în acest sens.

Costurile de cumpărare a unui motor de la un producător extern au fost limitate la 17 milioane de euro, iar conducerea lui Renault mizează pe o economie de circa 120 de milioane de euro pe an.

Deținătoarea celui mai bun palmares din Formula 1, în care a intrat în 1977, Renault a câștigat 12 titluri de campioană mondială la constructori și 11 la piloți.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
formula 1