Șeful Jeep de pe principala piață a mărcii, SUA, a fost înlocuit din funcție după numai nouă luni de la numire. În locul lui, Stellantis, compania care deține celebrul brand, l-a numit pe cel care a condus un alt brand, RAM.
Jeep SUA va fi condusă de Bob Broderdorf, care până acum a fost CEO al RAM, divizia de vehicule comerciale a lui Dodge. Decizia vine la doar nouă luni de la numirea lui Bill Peffer, care avea ca misiune oprirea declinului Jeep. Acesta a fost trimis acum pentru a conduce divizia de extindere a rețelei de dealeri a Stellantis, în America de Nord.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Stellantis caută în continuare soluții pentru ca Jeep să-și revină pe cea mai mare piață a sa, cea care a consacrat brandul și care susține, din punct de vedere al imaginii, vânzările și din restul lumii. În ultimii cinci ani, Jeep și-a menținut vânzări descendente, pe fondul crizei de modele și a concurenței din ce în ce mai active din partea rivalilor, în special Ford.
„Mișcările se aliniază cu concentrarea noastră pe optimizarea operațiunilor aici în regiune și pregătirea pentru viitorul nostru”, a declarat directorul general al companiei Stellantis North America, Carlos Zarlenga. „Experiențele diverse ale lui Bob în vânzări pe teren, managementul mărcii, strategia de marketing și dezvoltarea de produse vor fi esențiale, pe măsură ce marca Jeep își va lansa portofoliul electrificat în următorii câțiva ani. Și cu combinația sa excepțională de experiență în retail auto și roluri de conducere atât la nivel intern, cât și la import. OEM, Bill ne va ajuta să ridicăm ștacheta în timp ce lucrăm împreună cu rețeaua noastră de dealeri pentru a scrie următorul capitol al transformării noastre."
Decizia a fost anunțat la scurt timp după vizita lui Carlos Tavares, CEO Stellantis, în Detroit, sediul Chryelser, Jeep și Dodge. Șeful Stellantis și-a exprimat nemulțumirile față de situația diviziei americane a companiei, înregistrând o scădere de 21% a vânzărilor în trimestrul al doilea al acestui an, Jeep fiind în prim plan cu un declin de 19%. Fostul șef al Jeep, Jim Morrison, a demisionat la finalul anului trecut, fără să ofere explicații publice.
Stellantis încearcă să diversifice gama Jeep la nivel global, inclusiv în Europa, pentru a fructifica bagajul uriaș de imagine pe care îl are, însă piețele sunt diferite și mașinile lansate în Europa, cu dimensiuni reduse și motoare electrificate, nu reușesc să preia suficient de mult din celebritatea modelului Wrangler, cel care reprezintă imaginea Jeep în toată lumea.
În primele șapte luni ale acestui an, Jeep a vândut în Europa 76.000 de autoturisme, în creștere cu 6,3%, însă un luna august vânzările au fost în declin, cu 6,2%, iar cota de piață a mărcii a scăzut la numai 1,1%.