Volvo a prezentat în premieră „noul” XC90, de fapt același model care a trecut printr-un facelift discret, dar care i-a adus o serie de îmbunătățiri funcționale și de tehnologie. Modelul a fost lansat în 2015 și are deja nouă ani de existență, dar se vinde încă bine.
Volvo și-a ajustat din mers strategia de modele, forțată de împrejurări, de cererea pieței și de problemele de producție. Lansarea lui EX90 a fost întârziată cu un an, din cauza unor blocaje pe traseul software, însă această situație s-a suprapus cu cererea din ce în ce mai scăzută de mașini electrice. SUV-ul XC90 ar fi trebuit să fie înlocuit de EX90, complet electric, încă de acum un an. Astăzi, asistăm la două premiere în loc de una. Odată cu debutul producției lui EX90, Volvo lansează o nouă versiune revizuită a lui XC90, unul dintre cele mai vândute automobile ale mărcii suedeze.
XC90 a fost prezentat în premieră exact acum 10 ani, iar în 2015 a fost lansat oficial, iar asta înseamnă că, după toate normele industriei auto, ar fi trebuie să iasă din producție de cel puțin un an. În 2019, a primit deja un face-lift, cu tot ce presupune asta, design, motoare, tehnologie. Pe atunci, jumătate dintre motoare erau diesel. Astăzi, la al doilea face-lift, toate motoarele sunt pe benzină, electrificate.
„Dacă am putea face ceea ce există mai bun și mai bine?”. Acesta este întrebarea cu care Volvo a prezentat noul facelift al lui XC90.
Ce aduce nou? Schimbări foarte discrete ale designului, astfel încât să nu fie nevoie de costuri mari de dezvoltare și, mai ales, să nu necesite timp. Au intervenit însă schimbări mari ale interiorului, mai ales la nivelul tehnologiei. Arhitectura bordului a fost preluată de la noul EX90, cu tot cu display, care are o rezoluție mărită, cu noi funcții și aplicații. De asemenea, tehnologiile de siguranță au fost actualizate cu cele mai noi generații ale sistemelor de asistență.
La capitolul motorizări, avem o linie de atac complet diferită față de acum 10 ani. În centru se află motorul plug-in hybrid T8, care astăzi înlocuiește cu succes toate motoarele diesel și vine cu o autonomie de 70 km exclusiv electrică. Apoi, clienții au la dispoziție motoarele pe benzină, care au o configurație mild-hybrid, pe 48 de volți, care le oferă nu doar un consum mai mic, ci și o putere suplimentară.
Volvo a anunțat că noul XC90 poate fi comandat deja, dar livrările vor începe doar la finalul acestui an, odată cu startul producției.