Constructorul auto Stellantis a anunțat decizia de a produce în Tremoli, Italia, într-o uzină care fusese anterior alocată producției de baterii, cutii de viteze eDCT, pentru sistemele hibride.
La scurt timp după ce a decis achiziția integrală a acțiunilor din compania Punch Powertrain E-Transmissions, specializată în producția de transmisii electrificate pentru vehicule, Stellantis a anunțat că uzina din Tremoli, în care Fiat a produs pentru multă vreme motoare cu combustie, va fi alocată producției de transmisii eDCT, folosite pentru vehiculele hibride.

În 2022, Stellantis prevedea pentru Tremoli un viitor complet electric, deoarece aici erau planificate investiții ale companiei ACC, un joint-venture dedicat producției de baterii electrice. Având în vedere evoluția imprevizibilă a pieței de automobile electrice, toate planurile privind producția de baterii au fost amânate. ACC, o companie în care Stellantis este acționar, are două uzine de baterii în Franța și Germania și intenționează să deschidă cel puțin încă una în Italia.
Compania Punch Powertrain E-Transissions a fost creată în 2018 de PSA și Punch Powertrain, pentru a produce și livra cutiile de care Peugeot și Citroen aveau nevoie pentru modelele mild-hybrid și PHEV.
La sfârșitul lunii inauarie 2025, Stellantis a decis să cumpere toate acțiunile și să preia integral compania, pentru a-și susține planurile pe termen lung în privința producției de mașini hibride. Compania are două uzine de cutii electrificate eDCT, în Franța, la Metz, și în Italia, la Mirafiori, dar va adăuga în rețeaua sa și uzina din Tremoli.
Cutiile eDCT ce vor fi produse au integrat un motor electric de 21 kW, care este alimentat de o baterie de 0,9 kWh, oferind astfel o reducere de câteva procente ale consumului și emisiilor de CO2.

Capacitatea de producție din Tremoli va fi similară cu cea din fiecare dintre celelalte două uzine, respectiv 300.000 de unități anual, ceea ce ridică întraga capacitate a grupului la 900.000 de cutii eDCT anual.
Cutiile de viteze electrificate eDCT sunt folosite de toate mărcile grupului, fiind expediate către nu mai puțin de 11 fabrici de automobile din toată lumea.
Uzina din Tremoli a produs motoare pe benzină (GSE) și motoare V6, pentru mărcile fostului grup Fiat, integrat în Stellantis. În vara anului 2024, au apărut numeroase tensiuni între patronat și sindicate privind viitorul acestei uzine, odată cu scoaterea din producție a motoarelor termice și simultan cu anunțul privind viitorul incert al investițiilor pentru transformarea uzinei într-o gigafabrică de baterii.