Ministerul Transporturilor a semnat autorizația de construire necesară pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență la lotul 1.1, respectiv 1 Mai - Tokyo, din cadrul obiectivului ce va asigura legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă, prin intermediul Magistralei 6 ''1 Mai - Otopeni''.
Sunt astfel vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea stațiilor (Obiectul 3 - Stația Pajura, Obiectul 5 - Stația Expoziției, Obiectul 7 - Stația Montreal, Obiectul 9 - Stația Gara Băneasa, Obiectul 11 - Stația Aeroport Băneasa, Obiectul 13 - Stația Tokyo), interstațiilor (Obiectul 1 - Interstația 1 Mai - Pajura Linia 2, Obiectul 2 - Interstația 1 Mai - Pajura Linia 1, Obiectul 4 - Interstația Pajura - Expoziției, Obiectul 6 - Interstația Expoziției - Piața Montreal, Obiectul 8 - Interstația Piața Montreal - Gara Băneasa, Obiectul 10 - Interstația Gara Băneasa - Aeroport Băneasa, Obiectul 12 - Interstația Aeroport Băneasa - Tokyo) și a tunelurilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lotul 1 Mai - Tokyo are o lungime totală de 6,3 km și este prevăzut cu un număr de șase stații și șapte interstații.
Investiția va asigura conectivitatea între Aeroportul Internațional Henri Coandă cu rețeaua feroviară prin intermediul Gării de Nord. Obiectivul de investiții face parte din rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T).
”Secțiunea de sud a Magistralei 6 de metrou a primit astăzi Autorizația de Construire. Asocierea în participațiune ALSIM ALARKO-MAKYOL, constructorul desemnat de către METROREX S.A. pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI - TOKYO, demarează execuția lucrărilor în șantier pe 15 decembrie 2023”, a anunțat Metrorex,
Recent a fost anunțat că în luna decembrie va fi emisă autorizația de construire pentru magistrala de Metrou M6, tronsonul 1Mai- stația Tokio (mall Băneasa), iar în primăvară „cârtițele” vor fi în șantier.
CITEȘTE ȘI TABEL Mai multe mărci auto au avut scăderi în octombrie, deși piața a crescut. Vânzările de mașini pe benzină au pierdut cotă de piațăContractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor structurilor de rezistența pentru primul tronson al Magistralei M6 de metrou, de la 1 Mai la stația Tokyo (complex comercial Băneasa) a fost semnat de către Metrorex în martie 2022. Constructorul este Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. - MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.
Valoarea contractului este de 1.200.850.000,00 Lei, fără TVA și este finanțat din fonduri europene nerambursabile și buget de stat.
Termenul de execuție a lucrărilor este de 4 ani (48 de luni), potrivit Metrorex.
Contractul actual vizează doar proiectarea și execuția structurilor de rezistență, dar mai e nevoie ca Metrorex să semneze și alte contracte pentru echipamente, calea de rulare, finisaje și trenuri.
CITEȘTE ȘI Primăria Parisului va organiza un referendum pentru majorarea “semnificativă” a taxei de parcare pentru SUV-urile greleCare sunt stațiile de pe magistrala M6 de metrou 1 Mai - Băneasa
Secțiunea este cuprinsă între stațiile 1 Mai (existent)-Tokyo(inclusiv) are un traseu de 6,6 km și cuprinde 6 stații cu următoarele denumiri:
- 1 Mai (existentă)
- Pajura
- Expoziției
- Piața Montreal
- Gara Băneasa
- Aeroport Băneasa
- Tokyo (complex comercial Băneasa).
Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou și va fi deservit de 12 trenuri pe care Metrorex va trebui să le cumpere.
Pentru tronsonul 1.2 (de la stația Tokyo la Aeroport Otopeni, Metrorex a semnat în luna mai 2023 un contract de execuție pentru structurile de rezistență cu turcii din Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Ca fapt divers, tot Gulermak, dar într-o asociere și cu Alstom și Arcada, vor proiecta și construi și metroul din Cluj Napoca.
Lotul 1.2 (Tokyo - Aeroport Otopeni) al Magistralei 6 va avea o lungime de 7,6 km. Vor fi realizate 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni.