Renault și-a propus să lanseze alte trei automobile electrice în perioada următoare, pentru a susține creșterea vânzărilor pe acest segment, prin intermediul noii companii Ampere. Luca de Meo anunță astăzi detaliile planului său de electrificare.
Ampere, noua companie înființată de Renault, își prezintă planurile astăzi, în cadrul Capital Market Day, într-un eveniment susținut de CEO-ul Luca de Meo. În cadrul evenimentului, Renault a pregătit lansarea unui nou model, „primul automobil electric accesibil” al mărcii Renault, care ar trebui să concureze cu modelele rivale anunțate deja de VW și Stellantis.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Într-o primă informare transmisă presei, noul model a fost botezat „Legend”, fiind așteptat să fie vorba doar despre o denumire provizorie. Așteptarea este că, cel mai probabil, compania franceză va relansa încă unul dintre numele celebre pe care compania le-a avut în istoria sa, după Renault 5 și Renault 4, care sunt deja în pregătire pentru a fi lansate în 2024 și 2025. Variantele sunt Renault 4CV, Renault Dauphine sau chiar Renault 8, care a stat la baza primei Dacii, 1100.
Pe lângă „Legend”, Renault spune că va mai lasa alte două modele în anii următori, astfel încât să-și poată atinge țintele de vânzări ale Ampere. Până în 2031, Renault vrea să aibă șapte modele în gama electrică, din care Megane, Scenic, Renault 5 și Renault 4 sunt cunoscute. Vânzările ar trebui să urce până la 1 milion de unități în 2031, cu venituri de 10 miliarde euro în 2025 și 25 miliarde în 2031.
Ampere va avea ca acționari Renault, care își va păstra capitalul majoritar, Nissan și Mitsubishi, care s-au angajat să investească până la 800 milioane de euro, dar și Qualcomm, furnizor de tehnologie pentru mașinile electrice.
Renault spune că Ampere va avea 11.000 de angajați, din care 35% vor fi ingineri, o bună parte dintre aceștia fiind programatori. De asemenea, Ampere se bazează pe situl industrial Electricity, unde sunt produse vehicule, baterii, motoare și software.
CITEȘTE ȘI TABEL Mai multe mărci auto au avut scăderi în octombrie, deși piața a crescut. Vânzările de mașini pe benzină au pierdut cotă de piață“Ampere este un răspuns ambițios, holistic și structural al industriei europene la provocările venite din est și vest.
În adevăratul spirit al Renault, Ampere este conceput pentru a produce vehicule electrice și conectate la prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață”, a declarat Luca de Meo, înainte de evenimentul Capital Market Day.