Pentru a putea câștiga o cotă cât mai ridicată pe cea mai mare și mai dinamică piață de transport la nivel global, cel puțin două companii petroliere din China au decis să lanseze platforme digitale de retail, cu prin intermediul cărora companiile de transport, cele de taximetrie, dar și clienții persoane fizice posesori de autoturisme să poată tranzacționa speculativ benzină și motorină. Acestea pot să nu utilizeze în prezent cantitatea de carburanții achiziționată la actualele prețuri, putând-o fie folosi, fie vinde în viitor, când prețurile s-ar putea majora.
Sectorul de transport din China este, potrivit Reuters, cel mai mare la nivel global, cu un parc auto de peste 150 de milioane de mașini și o creștere lunară de 2 milioane de noi vehicule înmatriculate.
Beneficiind de o piață de asemenea dimensiuni, cel puțin două companii petroliere vor să profite, oferind șoferilor noi oportunități de economisire, prin posibilitatea achiziționării în avans a carburanților, pentru a specula pe marginea volatilității acestora.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Până în prezent, șoferii puteau cumpăra carburanți doar la stațiile de alimentare și, în momentul în care considerau că prețul acestora este redus și doreau să-și asigure și o cantitate suplimentară la acest preț pentru viitor nu puteau face acest lucru. Așa că ne-am gândit să lansăm această platformă, cu ajutorul căreia clienții noștri și-ar putea asigura necesarul viitor de carburanți la prețuri avantajoase”, a declarat Stephen Qi Jun, CEO al Brightoil Petroleum.
Platforma Brightoil a fost lansată marți în colaborare cu o bancă al cărei nume compania petrolieră a refuzat să-l facă public.
“Poți să-ți folosești smart card-ul special folosit pe această platformă la benzinărie pentru a achiziționa carburanții la prețul convenit din momentul plasării comenzii sau poți să-ți păstrezi opțiunea și să vinzi combustibilii în viitor, dacă prețurile cresc. Funcționează exact ca orice investiție”, a explicat CEO-ul Brightoil.
Potrivit Reuters, și Dongming Petrochemical, cea mai mare companie de rafinare independentă din China, intenționează să realizeze o platformă digitală de retail pe piața carburanților.