Skoda a anunțat un nou CEO al companiei, pe Klaus Zellmer, care vine de pe postul de director de vânzări, marketing și after sales de la marca VW. În același timp, Thomas Schaffer, care a condus Skoda în ultimii doi ani, preia cea mai înaltă poziție executivă a mărcii Volkswagen.
Grupul Volkswagen continuă să rotească managerii din cadrul companiilor și mărcilor sale, pentru a-și putea duce mai departe planurile strategice. După ce în decembrie, în urma unei întâlniri de importanță majoră a Consiliului de Supraveghere, în care au fost anunțate principalele noi numiri, care l-au avut în centru pe Ralf Brandstatter, CEO al VW, acum a venit rândul celor de la Skoda să afle cine va conduce marca în perioada următoare.
Șefii grupului VW l-au ales pe Klaus Zellmer să preia funcția de CEO, în locul lui Thomas Schafer. Acesta fusese desemnat în decembrie să devină CEO al mărcii VW dar după o perioadă de „acomodare”, în care devine doar COO. Numirea ca președinte al Consiliului de Administrație devine efectivă de la 1 iulie. Față de anunțul din decembrie, a intervenit o schimbare importantă: Thomas Schafer va fi cel care va conduce întreaga divizie de mărci de volum, care include VW, Skoda și SEAT, funcția fiind preluată de la Ralf Brandstatter, care a deținut-o doar trei luni. Thomas Schafer va deveni și membru al Consiliului de Administrație al VW Group, cu cele două atribuții: șef al mărcii VW și șef al grupului „mărci de Volum”.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring se scumpește pentru a treia oară și trece de pragul de 20.000 de euro și în România. Este mai scump în România decât în Franța sau SpaniaNoul șef al Skoda (cu începere de la 1 iulie 2022), Klaus Zellmer, vine de pe poziția de membru al board-ului cu atribuții în vânzări, marketing și after sales, El a lucrat încă de la începutul carierei pentru Porsche, în Franța, în SUA, ca Area Manager, în Leipzig, la uzina Porsche, și în Germania, ca director de marketing. În 2010 a devenit CEO al mărcii Porsche, apoi a mers din nou în SUA, ca președinte și CEO al Porsche North America, de unde a fost avansat ca director de vânzări, marketing și after sales pe întreg grupul VW, poziție pe care o ocupă din 2020.
Toate aceste mișcări vin în urma promovării lui Ralf Brandstatter - care părăsește funcția de CEO al mărcii VW – în poziția de șef peste activitatea din China a grupului, având totodată atribuții de coordonare pentru marca pe care a condus-o până în acest moment.