Datele privind înmatriculările centralizate pe primele două luni ale anului 2022 confirmă trendul extrem de bun pe care modelul Dacia Sandero îl are pe piața din Europa, acesta fiind în acest început de an cel mai vândut automobil din țările europene. Și celelalte două automobile produse în România, Ford Puma și Dacia Duster, se află în primele 15 cele mai vândute mașini.
După două luni din 2022, Dacia Sandero este cel mai vândut automobil din Europa, după cum reiese din datele centralizate de Profit.ro, pe baza statisticilor Jato Dynamics. Cu un volum total de 32.238 de autoturisme înmatriculate, Sandero are o creștere foarte bună, 10,2%, cu aproape 3.000 de unități vândute în plus față de perioada similară din 2021. În spatele său se află Peugeot 208, una dintre vedetele anului 2021, care înregistrează însă o scădere față de anul trecut, având cu peste 1000 de unități mai puține decât Sandero și o scădere de 12,4% față de anul trecut.
VEZI AICI ULTIMA SITUAȚIE DIN ROMÂNIA
Liderul din februarie și cel mai vândut automobil din Europa timp de decenii, VW Golf, se află doar pe locul al treilea, cu o scădere de 5,4% și un volum care coboară puțin sun pragul de 30.000 de unități.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, Financial Analyst XTB România: Mă aștept ca, în următoarea perioadă, piața de criptomonede să evolueze în tandem cu piața bursieră. Investitorii tind să fie mai degrabă precauți și să se orienteze către active mai sigureCelelalte modele din Top 10 sunt Peugeot 2008, Renault Clio, Skoda Octavia, VW T-Roc, toate cu scăderi de peste 10 procente față de anul trecut. Pe locul 9 se află Ford Puma, de asemenea în creștere, la fel ca Sandero, cu 22.864 de unități. Pe 9 și pe 10 s-au clasat Fiat Panda și Opel Corsa, cu scăderi de peste 20%.
Celălalt SUV construit în România, Dacia Duster, completează performanțele mașinilor produse la noi, având de asemenea o creștere față de anul trecut de 11 procente, cu un volum mai mic cu puțin peste 1000 de unități față de Puma (21.565 autoturisme).
Performanțele mașinilor construite în România, la Craiova sau Mioveni, sunt cu atât mai remarcabile cu cât piața auto din Europa a înregistrat o scădere pe primele două luni ale acestui an, pe fondul prelungirii crizei de semiconductori. În ianuarie și februarie au fost înmatriculate 1,4 milioane de autoturisme în UE (1,6 milioane pe întreg continentul), cu 6,4% mai puține decât anul trecut. Marca Dacia a reușit să înmatriculeze 60.370 de autoturisme, cu 15% mai multe față de anul trecut, 90% dintre acestea fiind Sandero și Duster. Ford, în schimb, înregistrează o scădere de 14,9 procente în cele două luni, cu 62.608 unități înmatriculate, Puma fiind singurul cu creștere din portofoliul mărcii în Europa.