Skoda - cel mai slab rezultat din ultimii 12 ani

Skoda - cel mai slab rezultat din ultimii 12 ani
scris 12 ian 2023

Marca cehă Skoda pare a nu-și găsi direcția, în pofida investiției într-o nouă imagine de brand și cu o nouă strategie de dezvoltare bazată pe electrificare. Rezultatele din 2022 arată că vânzările Skoda au scăzut din nou, ajungând la cel mai mic nivel din ultimii 12 ani.

Skoda a raportat un volum de 731.300 autovehicule livrate în 2022, după o scădere a vânzărilor de 16,7% în anul care a trecut, marcând pierderi majore în China (44.600 unități, -37,4%), unde scăderea a fost cu mult peste media pieței, dar și în Europa Centrală și de Est, unde marca pare că-și pierde vechii clienți, într-un an dominat de criza de semiconductori și de războiul din Ucraina.

Urmărește-ne și pe Google News
Dacia Sandero, cel mai vândut automobil în Spania, în decembrie. În Italia, Dacia a reușit o creștere importantă pe o piață în declin CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, cel mai vândut automobil în Spania, în decembrie. În Italia, Dacia a reușit o creștere importantă pe o piață în declin
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Cea mai mare piață a Skoda a rămas Europa de Vest, cu 377.000 de unități vândute, în scădere cu 7,8%, din care Germania, țara care a adoptat modelele mărcii în defavoarea celor ale VW, a contribuit cu 134.300 de unități. Europa Centrală a încheiat de asemenea anul cu pierderi pentru marca cehă, cu 148.000 de unități și 9,8% scădere, Cehia, țara de origine, reprezentând un volum de 71.200 unități. Singura creștere a mărcii în 2022 a venit din India, acolo unde compania și-a lansat propria uzină și a adus pe piață modele noi, care au urcat vânzările la 51.900 unități, mai mult decât dublu față de anul anterior.

Skoda Octavia a fost și în 2022 cel mai vândut model al mărcii, cu 141.100 unități, aproximativ jumătate din volumul pe care sedanul îl înregistra în anii de glorie, acesta fiind urmat de cele două SUV-uri, Kamiq și Kodiaq, cu puțin sub 100.000 de unități fiecare, și de Fabia, cu puțin peste 90.000 de unități. Modelul electric Enyaq s-a vândut în 53.700 exemplare, iar limuzina de clasă medie Superb, în 60.800 exemplare.

Volumul vânzărilor Skoda din ultimul an a fost mai mic decât cel înregistrat în 2010, marcând al patrulea an consecutiv de scăderi și o ratare a țintei pe care compania și-o stabilise în urmă cu un deceniu, de dublare a vânzărilor.

Mercedes-Benz nu a depășit BMW nici în 2022, dar încheie anul cu creștere CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz nu a depășit BMW nici în 2022, dar încheie anul cu creștere

Skoda a atins recordul de vânzări în 2018, cu 1,25 milioane de vehicule livrate, după ce depășea în premieră pragul de 1 milion de mașini vândute în 2014 și înregistra creșteri consecutive an de an. Începând din 2019, vânzările au scăzut sistematic, coborând în 2021 sub pragul de 1 milion de vehicule și, ulterior, cu procente cu două cifre în anii pandemiei și ai crizei de semiconductori. Practic, compania cehă a pierdut 500.000 de clienți în ultimii patru ani, o valoare uriașă pentru orice constructor auto.

În ultimii 3-4 ani au fost vehiculate o serie de informații referitoare la o nouă poziționare a mărcii Skoda, astfel încât să nu mai canibalizeze clienții VW din Europa și să-și găsească noi clienți pe segmentele entry, la nivel global, pe segmente pe care Dacia este lider. Informațiile nu au fost niciodată confirmate oficial, dar Skoda a preluat conducerea activităților în India, într-un proiect care a presupus preluarea uzinelor VW din această țară și lansare de produse dedicate. În același timp, strategia pentru China, o țară care cândva era o piață de peste 300.000 de automobile Skoda, s-a schimbat, în urma scăderilor masive care ar putea duce la retragerea mărcii.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
vanzari skoda
rezultate skoda