Clienții din România ai mărcii BMW au început să renunțe la motorizările diesel, pe fondul unui declin major al industriei auto la acest capitol. Chiar și așa, procentul nu este comparabil nici pe departe cu cel înregistrat la nivelul întregii piețe, dar tendințele arată clar că oferta de motorizări benzină – electric a început să-i atragă pe clienții acestei mărci.
Vânzările grupului BMW pe piața din România au înregistrat un volum total de 3.000 de unități, în 2022, în scădere cu 8 procente față de cifrele înregistrate în 2021. Și marca MINI a înregistrat o scădere ușoară, de 7 procente, cu 250 de unități livrate. Evoluția pe piața locală se înscrie în tendințele grupului BMW la nivel global, care a încheiat anul cu o scădere de aproape 5%, dar și-a păstrat poziția de lider al segmentelor premium.
Avansul vizibil și în România, la fel ca în restul lumii, a fost cel de pe segmentul electric, care și-a dublat ponderea în vânzările grupului, pe piața locală, la 8 procente, inclusiv cu ajutorul noului model i4, care a devenit cel mai accesibil model electric din gamă. În același timp, propulsia PHEV și-a majorat cota la 14 procente din vânzările din România ale companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit datelor BMW România, cel mai vândut model al mărcii a fost și în 2022 X5, care a depășit 500 de unități vândute. Pentru prima dată, cea mai vândută motorizare a fost PHEV, depășind 30% din totalul vânzărilor. Modelele electrice și cele hibrid s-au apropiat de un sfert din totalul vânzărilor, la acestea adăugându-se modelele mild-hybrid, pe 48 volți, astfel că totaalul vânzărilor cu încărcare sau o formă de propulsie hibrid au depășit 60% în 2022, pe piața din România. Tot o premieră este și declinul motorizărilor diesel ale mărcii, la mai puțin de 50% din total.
La nivel global, BMW Group a vândut 2,39 milioane de autovehicule, din care 2,1 milioane au fost mașinile mărcii BMW. MINI a raportat un volum total de 293.000 de autoturisme vândute (-3%).