Șeful BMW, Oliver Zipse, a atacat din nou Tesla, în cadrul unei prezentări, în care a vorbit despre calitatea mașinilor pe care le produce compania sa. Zipse a dat de înțeles că mașinile electrice produse de marca americană nu se ridică la calitatea mașinilor BMW.
Pe măsură ce modelele dezvoltate de constructorii germani încep să iasă de pe liniile de fabricație, pentru a concura Tesla, reprezentanții acestor constructori încep să lanseze și atacuri mai mult sau mai puțin voalate către principalul lor competitor. Oliver Zipse nu este la prima ieșire la adresa Tesla, însă acum a făcut în premieră referiri la calitatea mașinilor produse de compania lui Elon Musk. „Unde facem noi diferența este la standardul nostru de calitate și fiabilitate”, a spus Zipse, întrebat despre deosebirile între BMW și Tesla.
„Avem aspirații diferite la satisfacția clienților”, a mai spus șeful BMW, într-o conferință organizată de Handelsblatt. El a continuat să atace apartenența Tesla la segmentul premium. „Tesla nu este chiar parte din segmentul premium. Ei cresc foarte puternic prin reducerile de prețuri. Noi nu vom face asta atâta timp cât vrem să menținem distanța”, a mai spus Zipse.
La începutul acestui an, Oliver Zipse a spus că are îndoieli în privința capacității Tesla de a mențina poziția de lider al pieței de mașini electrice pentru mult timp. "Tesla va avea probleme", explica șeful BMW la acel moment.
BMW se află abia la început cu planurile sale de lansare a noii generații de automobile electrice, în 2021 fiind prezentate oficial modelele i4 și iX, un sedan coupe, concurent direct cu Model 3 de la Tesla, și un SUV, concurent cu Model Y. Primul model electric al mărcii, i3, a înregistrat volume destul de mari de vânzări, însă popularitatea sa a fost una limitată, din cauza designului mai puțin sportiv.
Deocamdată însă, BMW nu se poate compara cu volumele de automobile electrice pe care le vinde Tesla, așa cum nici Tesla nu se poate compara cu capacitatea totală de producție și cu vânzările BMW la nivel global.
În ultimii 10 ani, de când Tesla a intrat pe piața de vehicule electrice și a reușit să o domine, constructorii tradiționali de autovehicule au continuat să producă și să vândă mașini cu combustie, iar banii câștigați i-au investit în proiecte solide, pe termen lung, pentru lansarea de mașini complet electrice. În ultimii doi ani, ofensiva acestor producători a început să genereze rezultate, în special din partea grupului VW, care atacă cu toate mărcile sale, pentru a prelua poziția de lider.
În prezent, în Europa se vând peste 50 de modele de automobile complet electrice, ale producătorilor locali sau ale constructorilor de pe alte continente, în special chinezi.