Consiliul de Supraveghere al Volkswagen Group s-a reunit la sfârșitul săptămânii trecute pentru a discuta noile proiecte, dar mai ales vechile proiecte amânate ale grupului. Celebrul model Trinity, de la VW, Artemis de la Audi, dar și proiectul Cariad pentru un software dedicat Audi și Porsche s-au numărat printre subiecte.
Volkswagen nu a luat încă o decizie legată de construirea unei noi fabrici, deși șefii companiei s-au întâlnit pentru a rediscuta toate proiectele cu probleme, care au fost amânate până acum. Odată cu instalarea noului CEO, Oliver Blume, mai multe produse care aveau întârzieri au fost puse în așteptare pentru a fi, eventual, modificate. Noua structură executivă, în frunte cu Blume, s-a prezentat cu planurile în fața Consiliului de Supraveghere, pentru a le aproba, într-o ședință amânată încă din noiembrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Principalul proiect care trebuia discutat este o nouă fabrică în Wolfsburg, în care ar urma să fie produs Trinity, un proiect major pentru marca VW. Acesta ar fi trebui să înceapă producția în 2026, într-o nouă uzină, dar Blume nu mai vrea acest lucru. Proiectul a fost întârziat de ritmul slab în care a fost dezvoltat software-ul necesar. Noua conducere l-a reprogramat pentru 2028, dar acum se ia în calcul pregătirea liniilor de producție din actuala uzină, pentru a nu mai fi cheltuite 2 miliarde de euro pe o uzină nouă. Consiliul de Supraveghere nu a decis încă cum e mai bine și se așteaptă o decizie ulterioară.
Al doilea proiect discutat este Artemis, de la Audi, cunoscut și sub numele de cod intern Landjet. Modelul va fi strâns legat de conceptul Grandsphere, prezentat în 2021, însă datele pe care acesta le avea prevăzute în programul său au fost date și ele peste cap, de întârzierea de software. Proiectul a fost trecut pe linie moartă, potrivit informațiilor neoficiale din ultimele luni, dar șeful Audi, Markus Duesmann, face presiuni pentru a-l păstra în actualitate. Artemis ar fi trebuit să fie construit împreună cu alte două modele de la Porsche și Bentley în uzina din Hanovra în care este produs în prezent VW Transporter. La finalul vieții generației actuale, acesta va părăsi fabrica, de aceea sunt căutate soluții pentru ocuparea industrială. Audi a solicitat reactivarea Artemis și mutarea lui în uzina proprie din Neckarsulm, acolo unde urmează să fie fabricat un al doilea model al mărcii, cu nume de cod Landyacht.
Nu în ultimul rând, un proiect intermediar, derivat din problemele celorlalte, este software-ul 1.2 care s-a născut din nevoia unui produs care să fie utilizat pe noile modele Audi Q6 e-tron și Porsche Macan. Acestea ar fi trebuit să primească noul Software 2.0, care nu este gata, și în această situație noii șefi au decis să creeze un soft intemediar, pentru a nu întârzia și aceste modele. Ulterior, când softul dedicat automobilelor autonome va fi gata, el va fi preluat de noile proiecte, amânate și ele.
La finalul întâlnirii, reprezentanții VW au făcut doar declarații scurte, precizând că planul de planificare industrială nu a fost finalizat și va fi anunțat pe 14 martie. „Ca parte a acestei planificări, Consiliul de Administrație a profitat de oportunitatea de a examina toate proiectele și investițiile pentru a le examina viabilitatea”, a transmis companiacare a mai spus că „strategia de produse a grupului Volkswagen a fost ajustată în ultimele luni”, precum și că „grupul accelerează electrificarea locațiilor sale și își aliniază activitățile cu cele mai tractive centre de profit”.