Renault și Nissan au detaliat planurile pentru activitățile din India, care încep cu o investiție de 600 de milioane de dolari și dezvoltarea și producția a nu mai puțin de șase modele noi, inclusiv două electrice. Se schimbă și polii de putere în parteneriatul din India.
Strategia Renault și Nissan pentru India, atât la nivel de dezvoltare, producție, cât și în ce privește vânzările pe piața locală, în baza acordului anunțat săptămâna trecută de cele două companii, va cuprinde dezvoltarea în comun de noi automobile, creșterea capacității centrului local de R&D și exportul pe alte piețe ale lumii al mașinilor produse local.
Din punct de vedere al dezvoltării, sunt propuse șase noi vehicule, dintre care două modele 100% electrice, destinate atât pieței locale cât și piețelor externe. Platforma industrială Renault-Nissan de la Chennai va deveni un important centru de export.
Noua abordare industrială a celor două companii au la bază o investiție inițială de 600 milioane de dolari, care va determin inclusiv crearea a 2 000 de locuri de muncă noi, în zona de cercetare – dezvoltare, în noul Renault Nissan Technology & Business Centre. În plus, uzina de la Chennai va deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, „ca urmare a creșterii semnificative a producției de energie din surse regenerabile”.
La Chennai vor fi concepute și fabricate șase modele noi, câte trei pentru fiecare dintre cele două mărci. Cele șase modele vor avea la bază platformele CMF ale Alianței, cel mai probabil platforma CMF-B, pe care sunt dezvoltate și modelele Dacia.
Renault și Nissan anunță că va fi vorba de patru modele SUV de segment C și de două vehicule electrice de segment A. Acestea din urmă vor fi primele vehicule electrice fabricate și comercializate de Renault și de Nissan în India.
Companiile nu au oferit mai multe detalii despre noile mașini, dar, cel mai probabil, în cazul celor două modele electrice putem să presupunem că unul dintre ele va fi cel care va aduce, începând din 2026 – 2027, o nouă generație a modelului Spring, care astfel se va muta din China, un pic mai aproape de Europa. În ce privește SUV-urile, ne putem aștepta la noutăți care să implice și marca Dacia, care se apropie în prezent de maximum capacității de producție. Astfel, unele dintre SUV-urile anunțate ar putea să aibă legătură cu cele două noi modele Dacia, despre care a vorbit Luca de Meo în luna noiembrie 2022.
Reamintim că modelul Renault Kwid, care stă la baza lui Spring, a fost dezvoltat și este produs în India, pe platforma CMF-A a Alianței, acesta având deja în această țară un ecosistem industrial care asigură componentele necesare.
CITEȘTE ȘI BMW, VW, Mercedes și Audi - acuzații grele cu amenzi pentru manipularea emisiilor la motoarele diesel. Șefii s-ar fi întâlnit în secretRenault și Nissan au anunțat, de altfel, în mod explicit, că noile modele vor fi exportate, fără să fie deocamdată precizate piețele pe care vor ajunge.
Anunțul Renault și Nissan a fost făcut la Chennai, în cadrul unui eveniment oficial, la care au participat inclusiv oficialități ale guvernului Indiei.
„Renault și Nissan sunt deplin angajate pe piața din India, sunt angajate în electrificarea pieței indiene și în minimizarea impactului pe care activitățile noastre industriale din India îl au asupra mediului. India a fost prima țară în care am construit o uzină a Alianței și India se va afla în centrul noului capitol pe care l-am deschis în evoluția Alianței, cu noi vehicule, noi activități de R&D și noi piețe de export care vor duce operațiunile noastre comune la un nivel superior. Pentru prima oară, gama Nissan din India va reflecta poziția noastră de lideri în segmentul vehiculelor SUV și al vehiculelor electrice de înaltă calitate, aducând o mai mare valoare clienților și comunității locale”, a declarat Guillaume Cartier, Președinte Nissan pentru Regiunea Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa și Oceania.
„India este o piață cheie pentru Renault Group. În cursul ultimilor 14 ani, am dezvoltat prezența locală a mărcii Renault, ajungând la vânzări de 100 000 vehicule pe an. India joacă totodată un rol cheie în activitățile noastre de cercetare și dezvoltare. Acest proiect cu Nissan este o primă concretizare a noii ambiții a Alianței, anunțată pe 6 februarie”, a declarat François Provost, Director de dezvoltare internațională și de parteneriate al Renault Group și Director General al Alliance Purchasing Organization.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Primul test-drive cu noua Dacia Jogger Hybrid: consum de diesel și prețuri de DusterSchimbări în parteneriatul din India: Nissan preia conducerea pe producție, Renault pe dezvoltare
Conform noului angajament al celor două companii pe piața indiană, Renault și Nissan își realiniază și structura acționariatului în operațiunile comune.
În virtutea unui nou acord-cadru, Renault Nissan Automotive India Private Ltd (RNAIPL) va trece la un acționariat în care Nissan va deține 51 % și Renault, 49 %. Renault Nissan Technology Business Centre (RNTBCI) va fi deținut în proporție de 51 % de Renault și de 49 % de către Nissan. Această structură de participare va consolida parteneriatul pe termen lung și va conferi celor două entități deținute în comun de Renault și Nissan în India mai multe responsabilități și mai multă autonomie.