Noul CEO al Toyota a restructurat întreg managementul și a anunțat electrificarea ca prioritate. Trei vicepreședinți, înlocuiți din funcție

Noul CEO al Toyota a restructurat întreg managementul și a anunțat electrificarea ca prioritate. Trei vicepreședinți, înlocuiți din funcție
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 feb 2023

După schimbarea majoră la nivel de management în cadrul Toyota, prin desemnarea lui Koji Sato în fruntea companiei, constructorul japonez trece prin noi schimbări importante în structura de conducere, conform planului anunțat de Sato. Ținta de electrificare a companiei este acum foarte clar definită de noua conducere.

Pe 26 ianuarie, CEO-ul Toyota, Akio Toyoda, a renunțat la poziția pe care o ocupa, preluând funcția de chairman, în locul lui Tkeshi Uchiyamada, care a demisionat. În locul lui Toyoda, nepotul fondatorului companiei, a fost desemnat șeful Lexus, Koji Sato, care a anunțat, odată cu numirea sa, că va aplica o nouă strategie de funcționare și dezvoltare, bazată pe produs și pe regiune. „Vom implementa un management centrat pe produs și pe regiune, în timp ce vom da valoare filosofiei fundației companiei noastre și ne vom strădui să transformăm Toyota într-o companie de mobilitate”, a anunțat noul CEO, Koji Sato, care a făcut publice modificările în echipa care va conduce Toyota.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Când vor începe lucrările la magistrala M6 de metrou CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când vor începe lucrările la magistrala M6 de metrou

Cea mai importantă numire, după Sato, este cea a lui Hiroki Nakajima, care conduce activitățile cu vehicule comerciale și cele cu vehicule de clasă medie, în postul de executive vice-president și cel de Chief Technology Officer. De asemenea, Yoichi Miyazaki, Chief Competitive Officer, devine executive vice-president și Chief Financial Officer, dar păstrează și funcțiile anterioare, inclusiv cea de șef al Business Planning & Operation.

Șefii de regiuni din SUA și China, Tetsuo Ogawa și, respectiv, Tatsuro Ueda, rămân în funcție. Simon Humphries, șeful centrului de dezvoltare vehicule, cu atribuții în zona designului, devine Chief Branding Officer. De asemenea, Kazuaki Shingo, șeful diviziei de vehicule compacte, a fost numit Chief Production Officer.

James Kuffner, Kenta Kon și Masahiko Maeda, care erau membri ai Consiliului de Adminsitrație al Toyota și Chief Operting Officer, au demisionat. În locul lor vin astfel cei trei noi directori, Nakajima, Miyazaki și Humphries.

În Europa, cei doi șefi, Matthew Harrison, CEO, și Yoshiro Nakata fac schimb de locuri, într-o rocadă interesantă, care îl pune pe primul loc pe japonezul Nakata.

Kenta Kon, Msahiko Maeda au primit responsabilități în proiecte secundare, în zona de software și electrificare. Masanori Kuwta schimbat din funcția de vicepreședinte executiv, se va ocupa de strategia de electrificare a Lexus, pentru a ajunge, în 2035, marcă complet electrică.

Alte zeci de numiri și schimbări în zona de senior manageri au fost anunțate, la Toyota, Lexus, Gazoo Racing și în regiuni și subsidiare.

VIDEO & FOTO Primul test-drive cu noua Dacia Jogger Hybrid: consum de diesel și prețuri de Duster CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Primul test-drive cu noua Dacia Jogger Hybrid: consum de diesel și prețuri de Duster

Koji Sato a făcut declarații în cdrul unei scurte conferințe de presă în care a anunțat principiile după care va fi reorganizat managementul companiei și strategia care va guverna Toyota în continuare. El a vorbit despre implementarea „Managementului Akio Toyoda”, ceea ce subliniază că toate schimbările au fost supervizate de noul chairman al companiei, care a condus-o timp de 14 ani din poziția de CEO și care va păstra controlul asupra activității, din noua funcție. Cele trei „teme” de transformare a Toyota, anunțate de Sato, sunt electrificarea, inteligența și diversificarea. După prezentarea amplului plan de electrificare, din 2021, de către Toyoda, este pentru prima dată când compania anunță explicit că se va concentra pe vehicule electrice, după ce a pierdut startul în acest proces în fața competitorilor. Dintre celelalte două, trebuie remarcată „diversificarea”, care face referire la „nevoi și valori diverse” ale clienților Toyota „din toată lumea”. Asta înseamnă că mașinile companiei vor fi și mai mult orientate către specificul regiunilor în care sunt vândute, contrar curentului din industria auto, de globalizare.

Din punct de vedere al strategiei de business, Sato a explicat că vor fi de asemenea trei piloni: noua generație de BEV, dezvoltarea proiectului Woven (software) și neutralitatea de carbon în Asia.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
koji sato
masini electrice toyota
lexus