Șefii companiilor auto din Europa se opun taxelor vamale pentru chinezi. „E o capcană!”

Șefii companiilor auto din Europa se opun taxelor vamale pentru chinezi. „E o capcană!”
scris 24 mai 2024

Doi dintre șefii marilor companii auto din Europa s-au pronunțat pe subiectul posibilități introducerii unor taxe vamale pentru mașinile importate din China, în contextul în care SUA a anunțat deja tarife de 100%, iar Europa analizează și pregătește impunerea unor taxe proprii, care să compenseze avantajele financiare pe care constructorii chinezi le-au primit în țara de origine.

Arno Antlitz, numărul doi în Volkswgen Group, omul care conduce operațional zi de zi cel mai mare constructor auto din Europa, susține că decizia de impunere a unor taxe vamale producătorilor auto chinezi nu este o idee bună.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Italienii merg înaintea contractului și încep montarea tablierului aferent unui pod la Autostrada Sibiu - Pitești, cu macara de 700 tone CITEȘTE ȘI VIDEO Italienii merg înaintea contractului și încep montarea tablierului aferent unui pod la Autostrada Sibiu - Pitești, cu macara de 700 tone

„Comerțul liber și piețele libere sunt baza pentru prosperitate, locuri de muncă și creștere sustenabilă la nivel global. De aceea este chestionabil dacă discuțiile curente despre tarife vamale merg în direcția corectă”, a declarat cel care este simultan COO și CFO al VW Group. „Să fiu sincer: pentru mine, tarifele sunt o chestiune pe termen scurt”.

Antlitz a argumentat cu ideea că producătorii chinezi se pregătesc să producă mașinile în Europa, ceea ce însemnă că se schimbă complet datele competiției cu aceștia. Șeful VW spune că este nevoia ca VW să se pregătească pentru momentul în care mașinile din China vor fi produse în Europa.

CONFIRMARE Tranzacție surpriză: Unul dintre cei mai mari producători de interioare auto din piele, cu o istorie de 150 de ani, intră în România CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție surpriză: Unul dintre cei mai mari producători de interioare auto din piele, cu o istorie de 150 de ani, intră în România

El susține că viitorul model ID.2, care va costa aproximativ 25.000 de euro și va fi lansat în 2026, este un răspuns la această concurență, dar în continuare este analizată opțiunea unei mașini și mai ieftine, în clasa A.  Dincolo de cele două, Antlitz spune că „trebuie să folosim următorii doi-trei ani pentru a deveni și mai competitivi din punct de vedere al costurilor”.  El a făcut referire directă la fabricile germane, care reprezintă un cost important în prețul mașinilor grupului.

Șeful Stellantis, Carlos Tavares, a făcut și el declarații pe marginea taxelor vamale aplicate chinezilor, într-un interviu acordat Reuters, în care spune că tarifele vamale anunțate sau discutate, în SUA și Europa, „sunt o capcană majoră”, pentru că nu ajută cu nimic companiile auto occidentale să-și restructureze costurile și să poată face față astfel competiției chineze. Tvares este de părere că tarifele vamale vor alimenta inflația în regiune și ar putea afecta ulterior vânzările și producția.

Dacia Sandero se detașează în liderul pieței auto din Europa în acest început de an CITEȘTE ȘI Dacia Sandero se detașează în liderul pieței auto din Europa în acest început de an

China a anunțat că ia în calcul introducerea unor taxe vamale pentru autovehiculele de import care au motoare de capacitate mare, aparent fără legătură cu anunțurile SUA și Europa privind introducerea de tarife vamale de import pentru mașinile produse în China. Aceasta ar putea fi cea mai mare amenințare pentru constructorii auto europeni și americani, deoarece China este pentru cei mai mulți dintre ei o piață majoră, iar introducerea de tarife vamale i-ar face necompetitivi pe piața locală.

O parte dintre producătorii auto chinezi au semnat deja contracte sau acorduri pentru construcția de fabrici de automobile în Europa, astfel că taxele vamale nu vor mai fi aplicabile mașinilor produse local.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxe vamale china
trife vamale ue
stellantis
vw
carlos tavares