Dacia a deschis comenzile pentru noul Duster încă din martie pe mai multe piețe europene, inclusiv România, pe celelalte fiind lansat modelul rând pe rând, în funcție de popularitatea acestuia. Suedia, de exemplu, o țară în care vânzările Dacia nu sunt fenomenale, are în acest moment propriile prețuri pentru modelul fabricat la Mioveni, dar nivelul este cu mult peste cel din România, conform analizei Profit.ro.
Dacia Duster poate fi comandat în România încă din martie, la un preț de 18.800 de euro, pentru versiunea de intrare, echipată cu motor ECO-G 100, cu benzină și GPL. Un preț asemănător poate fi plătit în Germania, unde modelul cu GPL costă 18.950 de euro.
Diferențele încep să crească pentru echipările următoare. La Expression, motorul ECO-G costă 20.000 de euro, în România, 20.650 euro în Germania, unde un TCe130 mild-hybrid începe de la 22.150 euro, față de 21.600 euro în România. Hybridul Dacia Duster începe de la 25.150 euro în România și de la 25.850 euro în Germania.
În Franța, cea mai mare piață a mărcii Dacia, prețurile nu mai sunt așa de generoase, pentru că francezii sunt mai interesați de Duster și cererea este mai mare. Essential ECO-G începe de la 19.690 euro, deci la doar un pas de pragul de 20.000 de euro, iar același motor pe echiparea Expression, cu mai multe dotări, prețul e tot cu aproximativ 1000 de euro peste cel din Germania. Motorul TCe poate fi cumpărat începând de la 23.400 de euro (1.250 euro în plus), iar hibridul costă 26.600 de euro.
Pe cea mai mare piață fostă comunistă, care are deja un nivel de trai apropiat de cel vestic, Dacia vine cu un preț identic cu cel din România, deși acolo prețul este afișat în moneda locală, un avantaj pentru polonezi. Pe echiparea superioară, motorul e un pic mai scump, 20.600 euro, dar aici lucrurile se schimbă un pic, pentru că motoarele mai sofisticate sunt disponibile doar pe următoarea echipare, Extreme. Aici motorul TCe 130 costă 23.600 de euro, iar cel mai ieftin hibrid pote fi cumpărat cu 27.500 euro, mult peste alte țări, dar mai bine echipat.
În Spania, prețurile sunt asemănătoare cu cele din Franța, semn că și aici vânzările Dacia merg mai bine, deci cererea justifică o valoare adăugată mai mare.
CITEȘTE ȘI VIDEO Constructorii turci au început asfaltarea pentru deschiderea unui nou tronson de autostradăCe se întâmplă în Suedia, unde Dacia Duster reprezintă o mașină exotică, având în vedere că aici 30% din vânzările de mașini noi sunt pur electrice, iar alte 25 de procente sunt motorizările hibrid, la care se adaugă 25% pentru PHEV. Doar 20% a mai rămas disponibil pentru mașinile cu benzină și diesel, dar începând cu această generație, Duster oferă un motor mild-hybrid și unul full-hybrid.
Prețul însă este mult mai mare decât pe celelalte piețe.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de mașini electrice în Europa au crescut și în aprilie, dar cu un ritm redus. 11 țări cu scăderi pe piața de electrice, inclusiv RomâniaÎn primul rând, Dacia nu oferă clienților suedezi motorizarea benzină/GPL și nu oferă echiparea de intrare, Essential. Din acest motiv, cel mai ieftin Duster 3 vândut în Suedia începe de la 23.200 de euro, pe echiparea Expression, cu motor TCe 130. Această echipare nu are altă opțiune de motorizare, dar are opțiunea tracțiunii integrale, 4x4, care costă 25.000 de euro, cu foarte puțin mai scumpă decât cea din Germania. Pentru un motor hibrid clasic, clienții trebuie să aleagă echiparea de top, Extreme, care costă 26.200 euro, chiar mai ieftin decât în Germania sau Franța.
Piața auto din Suedia nu reprezintă o piață de bază pentru marca Dacia, având în vedere potențialul financiar al cetățenilor din această țară și fidelitatea acestora față de Volvo și de mărcile germane. În plus, Toyota are în suedezi unii dintre cei mai mari fani, dovadă fiind vânzările solide ale mărcii pe această piață. Volvo are o cotă de piață de 18%, având aproape 4000 de vehicule vândute în aprilie, pe o piață în scădere. VW se află pe locul al doilea, cu 2.000 de unități, iar Toyota pe 3, cu 1.800 de unități.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Ford Otosan atrage un credit sindicalizat de sute milioane euro pentru extinderea uzinei din Craiova, inclusiv pentru mașini electriceTesla, care în anii trecuți a fost chiar și cea mai vândută marcă, acum se străduiește să suprviețuiască, cu doar 1000 de unități vândute.
Dacia a vândut în Suedia, în aprilie, doar 271 de mașini, cu o creștere procentuală subunitară, iar pe primele patru luni are vânzări în scădere cu 25,6%, respectiv numai 771 de unități (față de 1040 anul trecut).