Vânzările de automobile electrice din Europa au intrat într-o perioadă tulbure, pe piețele naționale, însă acest lucru nu se resimte la nivel general, unde se raportează o creștere de aproape 15 procente, conform datelor analizate de Profit.ro.
Vânzările de automobile din Uniune Europeanaă au crescut cu 13,7%, la un volum de 913.995 unități, susținut de creșteri pe toate piețele majore: Spania (+23,1%), Germania (+19,8%), Franța (+10,9%) , și Italia (+7,7%).
Creșterea a fost similară și pe piața de electrice, 14,8%, ceea ce arată că explozia vânzărilor de electrice s-a ponderat până la nivelul mediu al pieței, mai ales pe fondul eliminării parțiale sau complete a subvențiilor pentru acest tip de propulsie.
România face parte din lista țărilor cu scăderi ale vânzărilor de automobile electrice, însă la noi impactul calendarului Rabla este semnificativ. Au înregistrat scăderi la vânzările de electrice Austria, -4,8%, Croația, -70%, Estonia, -26%, Finlanda, -28,5%, Germania, -0,2%, Irlanda, -41,6%, Italia, -20%, Letonia, -36%, Slovenia, -22,8%, Suedia, -1,8%.
Creșterile mari de pe unele piețe, care abia au introdus subvențiile, au compensat substanțial aceste scăderi astfel că piața de electric rămâne la o cotă similară cu anul trecut, în luna aprilie, de 12%. În același timp, hibridele clasice au crescut la 29,1% de la 24,9%, confirmând interesul crescut al publicului, pe fondul unei oferte din ce în ce mai consistente. Cota combinată a vehiculelor pe benzină și diesel a scăzut la mai puțin de jumătate din piață, la 48,9%, de la 52,8%.
O posibilă explicație a evoluției este dată de ACEA, care a publicat datele, care susține că în aprilie 2024 au fost două zile lucrătoare în plus, față de anul trecut.
CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ Când va fi deschisă circulația pe podul de la Grădiștea. După aproape 20 de ani, trenurile vor reveni pe linia clasică dintre București și GiurgiuÎn primele patru luni ale anului , înmatriculările de mașini noi în Uniunea Europeană au crescut cu 6,6%, ajungând la aproape 3,7 milioane de unități. Pe cele mai mari piețe din regiune a fost anunțată o creștere solidă, în această perioadă, Germania și Spania înregistrând fiecare o majorare a vânzărilor de 7,8%, urmate de Franța (+7%) și Italia (+6,1%).
În perioada ianuarie aprilie, au fost înmatriculate un total de 441.992 de mașini electrice creșterea fiind mult mai lentă, de 6,4% față de anul precedent. România își menține și ea un avans de 2,7 procente la electrice, cu 4.128 unități vândute, direct influențată de calendarul și sumele acordate la Rabla.
CITEȘTE ȘI FOTO Celebrele autobuze roșii din Londra, pe punctul de a fi schimbate cu unele chinezești electriceMașinile hibride au crescut consistent, în Europa, cu 22,7%, la un volum important, de 1,06 milioane unități, în timp ce PHEV-urile cu crescut cu 6,4%, volumul fiind mult mai mic, 266.345 unități. Motorizările pe benzină își păstrează cea mai mare cotă, cu 1,3 milioane de unități, dar cu o creștere mică, 1,1%, în vreme de dieselurile continuă să scadă, cu 8,2%, în primele patru luni, la un total de 473.284 unități, cu numai puțin peste cele electrice 100%.
În total, piața auto din UE a însumat 3,68 milioane de autoturisme înmatriculate în primele patru luni ale anului, în creștere cu 6,6%.
CITEȘTE ȘI Start pentru trenul metropolitan din Cluj. LISTA de exproprieri pentru metrou, cu nume sonore, precum Kaufland, Ursus, universități și o parohieRomânia se află în acest moment într-o perioadă de stagnare (46.504 unități, -0,7%, din același motiv, Programul Rabla, care a început abia în aprilie și va produce efecte abia de la sfârșitul acestei luni, pentru iunie, iulie și chiar august, având în vedere perioada pe care românii o au la dispoziție pentru înmatricularea unei mașini noi.