Renault-Nissan-Mitsubishi a anunțat că a creat un nou cadru pentru a relansa modelul de business și pentru a întări structura de management.
Cele trei companii membre ale Alianței Renault Nissan Mitsubishi au transmis că organizația este esențială pentru creșterea strategică și pentru întărirea competitivității pentru fiecare din companii.
Noul cadru a fost ratificat la întâlnirea din Yokohama, Japonia, a Boardului Operațional al Alianței (AOB), noua structură înființată anterior pentru o mai bună funcționare a alianței. Potrivit anunțului oficial, cadrul „va crește abilitatea companiilor membre ale alianței de a capitaliza punctele forte și de a-și extinde strategiile”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Board-ul a reafirmat programele cheie discutate la întâlnirea anterioară, din luna noiembrie, pentru a susține inițiativele care vor permite ca fiecare membru să-și crească competitivitate și profitabilitatea în contextul tranziției industriei auto la noi servicii de mobilitate.
Noul cadru despre care vorbește comunicatul alianței face referire la regiuni, produse și tehnologii, în care vor fi importante autuurile fiecărei companii.
Potrivit acordului, fiecare din cele trei companii va fi referință pe regiuni: Nissan pentru China, Renault pentru Europa și Mitsubishi pentru Asia de Sud Est. Structurile de inginerie vor funcționa după modelul leader/follower, schema urmând să fie extinsă la platforme, motorizări și tehnologii cheie. O companie va deveni lider pentru dezvoltarea fiecărei tehnologii în parte, care ulterior va fi utilizată de partenerii alianței. O astfel de schemă funcționează deja în cadrul VW Group, unde fiecare din companii se ocupă direct de dezvoltarea diverselor proiecte.
Board-ul alianței a decis, de asemenea, să pună la un loc creditele CAFE în Europa, începând din 2020.
Renault va dezvolta pe segmentul de vehicule utilitare ușoare, în uzina Sandouville, un furgon Mitsubishi bazat pe Renault Trafic, pentru a fi vândut în regiunea Oceania.
Planul strategic pe termen mediu al celor trei companii va fi dezvăluti simultan, în luna mai 2020, și va integra „consecințele majore” ale deciziilor AOB.
Consiliul AOB este format dintr-un președinte și din președinții sau executivii fiecărei companii membre. Comunicatul mai vorbește despre întărirea guvernanței alianței și, în același timp, despre conservarea identității și autonomiei fiecărei companii-membre a alianței.