Costurile legate de interdicția de zbor impusă avioanelor Boeing 737 MAX vor depăși probabil 18 miliarde de dolari (16,36 miliarde de euro), a avertizat miercuri grupul aeronautic american, care a raportat prima pierdere anuală din 1997, transmit Irish Times și Reuters.
Începând din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicție de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni și în care a fost suspectată o funcționare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj, scrie Agerpres.
Criza provocată de modelul 737 MAX a obligat Boeing să oprească producția celui mai bine vândut avion al său și să schimbe directorul general la finele lunii decembrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, cererea pentru modelul mai mare și mai profitabil 787 Dreamliner a scăzut, pe fondul escaladării tensiunilor comerciale dintre SUA și China, determinând compania să reducă producția, ceea ce a dus la reducerea fluxului de numerar, într-un moment în care datoria este în creștere.
Boeing a raportat un flux de numerar negativ de 2,67 miliarde de dolari în trimestrul patru din 2019, comparativ cu un flux de numerar pozitiv de 2,45 miliarde de dolari în urmă cu un an.
Pierderile operaționale de bază s-au situat la 2,53 miliarde de dolari, sau 2,33 dolari per titlu, față de un profit de 3,87 miliarde de dolari, sau 5,48 dolari pe acțiune, în urmă cu un an.
Analiștii se așteptau ca Boeing să raporteze câștiguri pe acțiune de 1,47 dolari per titlu.
În 2019, Boeing a livrat un număr total de 390 de avioane, mai puțin de jumătate față de numărul avioanelor livrate în anul 2018 și, totodată, cel mai mic număr de avioane livrate de Boeing în ultimii 11 ani.