Salonul IAA Auto, care se va desfășura în premieră la Munchen, după ce a fost transferat de asociația industriei auto germane VDA, de la Frankfurt, nu va avea toți constructorii auto germani în pavilioanele sale, chiar dacă acesta a fost scopul. Stellantis a anunțat că marca germană pe care o deține nu va participa, deși anterior dăduse de înțeles contrariul. În schimb, organizatorii anunță că Dacia se numără printre mărcile prezente la salon.
Stellantis a dat o lovitură organizatorilor IAA, confirmând că marca Opel nu se va număra printre mărcile care vor fi prezente la Salonul Auto din Munchen, la prima ediție ce se va desfășura în acest oraș. Compania creată anul acesta, care reunește mărcile fostelor PSA și FCA, anunțase anterior că mărcile franceze și cele din Italia și SUA nu participă la IAA, dar că Opel ia în considerare acest lucru, fiind vorba despre un eveniment al industriei germane de autovehicule. Decizia de ultim moment, confirmată de un purtător de cuvânt jurnaliștilor de la Automotive News, dă peste cap toate calculele organizatorilor. Mai multe mărci au anunțat până acum că nu vor face parte din lista cu expozanți, printre aceștia numărându-se în general mărci non-germane, precum Toyota, sau grupul britanic Jaguar Land Rover. Principalele motive sunt costurile prea mari, raportat la interesul tot mai scăzut al publicului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia va fi prezentă și va expune noul Spring în cadrul salonului, dar va avansa și câteva exemplare Duster face-lift pentru teste, pe circuitele create în oraș pentru acest scop. Dacia va avea expuse mașini și în zona centrală, în Konigplatz, fiind posibil ca vizitatorii să admire nu doar noul Sandero, ci și viitorul crossover Lodgy/MCV, în această toamnă, la Munchen.
Opel, una dintre cele mai populare mărci germane, și-a programat în acest an lansarea celui mai cunoscut model al său, Astra, care ar fi trebuit să aibă debutul chiar în timpul salonului. Decizia Stellantis a fost, în cele din urmă, ca lansarea noii generații Astra să aibă loc înainte de Munchen.
Asociația constructorilor de autovehicule din Germania a decis în urmă cu doi ani, înainte de pandemia de coronavirus, să mute Salonul Auto din Frankfurt într-un alt oraș, pentru a redinamiza evenimentul. În urma unei competiții de proiecte, a câștigat municipalitatea din Mucnhen, care are și avantajul că este gazda a două dintre mărcile renumite ale Germaniei, BMW și Audi. Salonul va avea în același timp și un nou format, unul care va pune accent pe mobilitate, fiind gândite mai multe evenimente urbane, inclusiv trasee prin oraș dedicate testării vehiculelor expuse la salon. Mașinile vor fi expuse în mai multe locuri, piețe publice din Munchen, pentru a atrage publicul din oraș.
Deocamdată, nici grupurile germane nu au confirmat participarea integrală, fiind posibil ca mărci precum Skoda sau SEAT, din cadrul VW Group, să nu fie prezente. Printre mărcile care au confirmat prezența la Munchen, potrivit datelor oficiale, se numără VW, BMW, Mercedes, Porsche, Mini, Rolls Royce, Ford, Honda, Polestar, dar și unele mărci din China.