Compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair, cea mai mare din Europa după numărul de pasageri, prezice o iarnă „dură”, pe măsură ce costurile combustibilului cresc, în pofida redeschiderii Europei afectate de COVID, apreciind că recuperarea numărului de pasageri „va necesita o stimulare continuă a prețurilor”.
Compania a raportat pierderi după impozitare de 48 de milioane de euro pentru cele șase luni până la sfârșitul lunii septembrie, deși a avut un profit de 225 de milioane de euro în al doilea trimestru, pe măsură ce a început redeschiderea determinată de vaccinul COVID. Cifra reprezintă primul său profit trimestrial de la ultimele trei luni din 2019 pre-pandemie.
Compania aeriană a transportat 39,1 milioane de pasageri în perioada de șase luni, cu 54% mai mult față de aceeași perioadă din 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Simultan, însă, costurile operaționale au crescut cu 63%, până la 2,2 miliarde de euro, fiind astfel prognozate o pierdere pe tot anul cuprinsă între 100 și 200 de milioane de euro.
Pe acest fond, dar și ca efect al Brexit, Ryanair, care are o listare principală la Dublin, urmează să ia în considerare retragerea acțiunilor sale de la Bursa de Valori din Londra, conform FT.
Ryanair a transportat în august 11,1 milioane de pasageri, 75% din numărul de persoane care i-au folosit serviciile în august 2019, înainte ca pandemia să lovească sectorul aviației.
CITEȘTE ȘI FOTO Ion Țiriac și-a mai cumpărat un Porsche de colecție. Cum l-a convins pe Wolfgang Porsche să-i semneze numerele mașinilor. “Ar trebui să mi-o semnezi în aur, i-am spus.”Factorul de încărcare pentru luna august a fost de 82%, ceea ce înseamnă că o medie de 18% locuri nu au fost ocupate în cursul lunii.
Operatorul aerian se așteaptă să zboare cu o medie de 15% -20% locuri goale în avioane în această iarnă, comparativ cu 7% -8% înainte de pandemie.