România, în topul creșterilor pe piața auto europeană. Dacia Duster, unul dintre modelele care au beneficiat masiv de reducerile de stocuri ale dealerilor

România, în topul creșterilor pe piața auto europeană. Dacia Duster, unul dintre modelele care au beneficiat masiv de reducerile de stocuri ale dealerilor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 sep 2018

România a înregistrat cea mai mare creștere din Europa pe piața auto, în luna august, în timp ce Duster a depășit Sandero în topul european, profitând de reducerile de stocuri cu oferte speciale de prețuri. În același timp, Europa a ajuns la cote impresionante, totul pe fondul noilor standarde WLTP.

Analizele statistice publicate de JATO Dynamics arată că România a înregistrat o creștere record pe piața europeană de automobile, cu 138% în august, comparativ cu august 2017, o confirmare a datelor ACEA, bazate pe înmatriculări. Și pe intervalul care a trecut din acest an, creșterea României este cea mai mare, 52%.

Urmărește-ne și pe Google News

La nivelul continentului, creșterea din august a fost de 30%, cu un accent puternic pe segmentul de business și flote, care au avansat puternic. Explicația neoficială este susținută de posibilitatea ca delaerii să fi înmatriculat propriile stocuri, astfel încât să poate vinde în continuare mașinile fără a fi afectați de intrarea în vigoare a standardelor WLTP.

În același timp, marca românească Dacia a profitat din plin de valul de înmatriculări, fie ale persoanelor fizice, fie cele ale dealerilor. Cu 49.000 de automobile vândute, Dacia s-a apropiat de Toyota și a vândut mai multe mașini decât Fiat. Modelul Duster și-a depășit rivalii din segmentul B-SUV, urcând chiar și peste Sandero, care era până acum cel mai vândut model al Dacia în Europa.

SUV-ul produs la Mioveni a fost a șaptea cea mai vândută mașină în Europa în august, cu 17.500 unități, peste VW T-Roc sau Peugeot 2008. Nu a reușit însă să depășească liderul segmentului, Renault Captur, care a înregistrat o creștere de peste 100% în august.

Cel mai vândut automobil din Europa a fost, și în august, VW Golf, cu 34.659 unități, dar cu o creștere de numai 11% față de anul trecut. Acesta a fost urmat de Renault Clio, 25.734 unități, și Nissan Qashqai, care rămâne cel mai vândut SUV din Europa, cu 24.407 exemplare vândute.

Germania va atinge ținta de 1 milion de vehicule electrice mai târziu decât își planificase. Mulți potențiali cumpărători au fost descurajați inclusiv de preț CITEȘTE ȘI Germania va atinge ținta de 1 milion de vehicule electrice mai târziu decât își planificase. Mulți potențiali cumpărători au fost descurajați inclusiv de preț

SUV-urile au fost cele care au beneficiat cel mai mult de avansul pieței (+57%), având o creștere a cotei de piață până la 35,7% față de 29,6% anul trecut. Creșterea a fost pe seama tuturor celorlalte segmente, care au pierdut astfel cotă de piață.

Din punct de vedere al combustibilului folosit, benzina a crescut la 57% din piață, în timp ce dieselul a coborât la 35%, cu 7 procente sub nivelul de anul trecut. Piața de mașini electrice a urcat la o pondere de 6,3% din total. Cel mai vândut vehicul electric a fost Leaf, cu 2.672 unități, urmat de Renault Zoe, 2099, și e-Golf, 1.505 exemplare.

România, în topul creșterilor pe piața auto europeană. Dacia Duster, unul dintre modelele care au beneficiat masiv de reducerile de stocuri ale dealerilor
viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
jato
dacia
duster
wltp