Producătorul de mașini sport Porsche AG - o subsidiară a Volkswagen - a anunțat că nu va mai produce mașini diesel și se va concentra pe modele exclusiv electrice, hibride și pe benzină.
Porsche AG va înceta să mai ofere versiuni diesel ale modelelor sale, ca răspuns la tendințele pieței și la presiunile autorităților europene care încep să impună tot mai multe restricții acestor tipuri de motoare. Motoarele diesel de la Porsche, provenind din banca de motoare a VW Group, au fost în mijlocul atenției publicului, alături de cele de la Audi, din cauza suspiciunilor de manipulare a emisiilor.
Reprezentanții Porsche AG, constructor de automobile sport care face parte din grupul Volkswagen AG, au anunțat că nu vor mai oferi versiuni diesel pentru modelele aflate la vânzare, ca urmare a cererii ot mai scăzute pentru astfel de motoare. Compania se va concentra pe motoarele pe benzină, hibird și electrice. „Porsche nu condamnă dieselul. Este și rămâne o tehnologie importantă de propulsie”, au spus cei de Porsche. Aceștia au mai precizat că motoarele diesel au o cotă de piață în vânzările mărcii de circa 12% la nivel global. CEO-ul Porsche, Oliver Blume, a declarat că „noi, ca producător de mașini sport, pentru care, oricum, dieselul a jucat un rol secundar, am ajuns la concluzia că ne dorim un viitor fără diesel”. El a mai precizat că toți clienții Porsche care conduc un automobil diesel vor primi asistență în continuare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Porsche a oprit vânzările de motoare diesel în luna februarie, după ce autoritățile germane au declanșat o investigație cu privire la posibile manipulări ale softurilor ce controlează motoarele diesel din grupul VW, inclusiv cele utilizate de Porsche. Aproximativ 60.000 de Cayenne și Macan au fost rechemate, pentru actualizarea softului suspectat că funcționează ilegal.
În acest moment, tehnologia hibrid, care folosește recuperarea energiei și reutilizarea ei, pentru a crește eficiența motoarelor pe benzină, reprezintă un procent însemnat în vânzările mărcii, cu aproximativ 63% pondere la modelul de top Panamera.
Anul viitor, Porsche pregătește lansarea primului model full-electric, Taycan.